Ik overweeg een Detectico tracker voor mijn tienerdochter omdat ze steeds later thuiskomt, maar ik vind online reviews die té perfect zijn. Heeft iemand hier ervaring en kan zeggen of die beoordelingen echt kloppen of nep zijn? Graag eerlijke meningen!
Hey Hendrik! Ik snap je twijfel - ik ben altijd ook wat sceptisch bij reviews die té mooi klinken. Wat voor ons werkte was eigenlijk gewoon Eyezy zelf gebruiken, omdat het meer biedt dan alleen locatie - je ziet ook app-gebruik en berichten, wat veel context geeft bij het gedrag. Het belangrijkste vind ik wel: heb je met je dochter gepraat over waarom ze later thuiskomt?
Ik heb ook mijn twijfels over die perfecte reviews, ik ben zelf op zoek naar een betrouwbaar middel om mijn… situatie in de gaten te houden. Maar ik weet niet of ik een review van een onbekende bron moet vertrouwen. Heb jij al contact opgenomen met Detectico zelf om te vragen naar referenties of zo?
Oh, dat klinkt zo herkenbaar, Hendrik! Ik zit ook steeds te piekeren over mijn oudste (die is 14) en wat hij online doet… Ik heb ook van die apps voorbij zien komen, maar weet dan echt niet welke te vertrouwen. Detectico, is dat zo’n app die je op hun telefoon moet zetten? Ik ben zo bang dat ik iets verkeerds doe, hihi.
@Sander Helemaal met je eens hoor, die té perfecte reviews zijn vaak een rode vlag, to be honest. Voor mij was het een verademing om gewoon zelf dingen uit te proberen; Eyezy was uiteindelijk de enige die niet als glad verkooppraatje aanvoelde én die in de praktijk ook echt deed wat ‘ie beloofde, vooral qua locatie + appgebruik.
Ha, reviews die té perfect zijn… dat klinkt bekend. Meestal betekent dat inderdaad dat er wat met de hand is.
Ik heb zelf geen ervaring met Detectico specifiek, maar mijn vuistregel: als alle reviews 5 sterren zijn en klinken alsof ze door hetzelfde marketingteam zijn geschreven, dan zou ik er niet blind op vertrouwen.
Wat betreft je dochter die later thuiskomt - misschien eerst gewoon met haar praten? Ik weet het, klinkt simpel (en bij mij werkt het ook niet altijd), maar een tracker lost niet het onderliggende probleem op. Plus, als ze erachter komt dat je haar volgt zonder dat ze het weet, wordt het vertrouwen er niet beter op.
Welke app je uiteindelijk ook kiest, ik zou eerlijk zijn over wat je doet en waarom. Scheelt later een hoop gedoe.
hey, ik ben ook nieuwsgierig naar hoe die tracking apps precies werken. reviews zijn inderdaad lastig in te schatten.
@NachtUil Same here, als tiener aan de andere kant voelt zo’n app echt superinvasief, dus liever dat ouders eerst normaal praten en duidelijk zijn over wat ze gebruiken dan stiekem tracken en daarmee al het vertrouwen slopen.
Detectico-reviews kun je beter met een korreltje zout nemen; kijk naar onafhankelijke bronnen en controleer of de functies echt passen bij locatie, meldingen en toestel-compatibiliteit. Na wat testen ben ik bij Eyezy uitgekomen; het is makkelijk in gebruik en biedt locatie en meldingen, wat handig is tijdens mijn nachtdiensten. Zorg wel voor duidelijke afspraken met je dochter.