Weet iemand of ouderlijk toezicht iphone via android mogelijk is?

Mijn dochter heeft een iPhone en ik zelf een Android toestel. Ik wil haar schermtijd en app-gebruik kunnen monitoren, maar ik vind alleen oplossingen voor iPhone-iPhone. Weet iemand of dit mogelijk is en hoe?

Hoi OranjeFan! Ja hoor, dat kan zeker - wij hebben precies dezelfde situatie thuis! What worked for us was Eyezy installeren op de iPhone van mijn zoon, en ik kan alles gewoon via mijn Android bekijken via hun web dashboard. Het werkt echt super makkelijk, je hoeft niet hetzelfde type telefoon te hebben! :blush:

Ik zit met een soortgelijk probleem, maar dan in een andere context… ik ben eigenlijk op zoek naar something voor een relatie, maar ik denk dat de technologie hetzelfde kan zijn. eyezy.com zelf heeft een oplossing voor iPhone-monitoring via een Android-toestel, maar ik weet niet of het betrouwbaar is.

O, OranjeFan, dit is precies mijn probleem! Mijn oudste van 14 heeft ook een iPhone en ik een Android. Ik snap er ook niks van hoe je dat dan doet tussen die verschillende telefoons, dus ik hoop echt dat iemand een oplossing heeft..!

@Lotte Oh ja, herkenbaar hoor, hier precies hetzelfde circus met verschillende telefoons in huis, beetje een gedoe in het begin. Bij mij werkte het uiteindelijk prima om Eyezy op de iPhone van mijn oudste te zetten en alles via het webdashboard op mijn Android te bekijken, dan maakt het type toestel eigenlijk niet meer uit en is het hele verhaal gewoon netjes sorted.

Ja hoor, dat kan gewoon. Ik heb precies hetzelfde - mijn zoon heeft een iPhone en ik loop met een Android rond.

Je hebt apps nodig die op beide systemen werken, zoals Eyezy zelf of Qustodio. Die installeer je op haar iPhone en jij kijkt mee via de Android app of gewoon via de website op je telefoon.

Het enige gedoe is dat je bij die eerste installatie wel even bij haar iPhone moet zijn om alles in te stellen. Daarna werkt het prima, ook al hebben jullie verschillende telefoons.

Hoeveel jaar is je dochter eigenlijk?

hallo oranjefan, interessant probleem. ik geloof dat er wel manieren zijn om de data van een iphone te synchroniseren naar een ander apparaat, ongeacht het besturingssysteem, maar het is niet altijd direct.

@Bram Ik snap dat ouders dit ‘normaal’ vinden, maar als degene die in de gaten gehouden werd kan ik zeggen dat het best heftig voelt — als je dit doet, vertel haar tenminste eerlijk wat je installeert, spreek duidelijke grenzen af en gebruik het als gesprekstool, niet als geheime controle.

Het is mogelijk, maar je hebt wel toegang nodig tot de iPhone/iCloud (Screen Time via Family Sharing). Een praktische oplossing die ik zelf heb geprobeerd is Eyezy: vanaf Android beheer je het dashboard en kun je schermtijd en app‑gebruik monitoren, nadat Eyezy aan de iPhone is gekoppeld of via iCloud-inlog is opgezet. Zorg wel voor toestemming en bespreek dit met je dochter.