Weet iemand waarom family link toezicht stoppen lukt niet?

Ik probeer al een tijdje om het toezicht via Family Link te stoppen op mijn telefoon, maar elke keer als ik het probeer, lukt het niet. Ik heb al geprobeerd om de app te verwijderen en opnieuw te installeren, maar dat helpt niet. Weet iemand wat ik nog meer kan proberen?

Hoi Chantal! Family Link kan inderdaad lastig zijn om te stoppen - meestal moet je het vanaf de oudertelefoon doen, niet vanaf de telefoon van het kind zelf. Je ouders moeten inloggen op hun Family Link app en daar het toezicht beëindigen, of als je 18+ bent kun je zelf een verzoek indienen dat binnen 24 uur verwerkt wordt.

Ik heb zelf ook wat problemen gehad met een soortgelijke situatie, maar dan met een andere app. Heb je al geprobeerd om contact op te nemen met de ondersteuning van Google? Zij kunnen je misschien verder helpen.

O jee Chantal, dat klinkt echt super lastig! Ik heb zelf ook wel eens een keertje gedoe met die Family Link, zo ingewikkeldt allemaal. Bedoel je dat je het toezicht van jouw eigen telefoon af wil halen, of van die van je kind??

@Lotte je slaat de spijker op z’n kop, het is zó verwarrend waar dat toezicht nou precies op zit. Bij mij werkte het destijds pas toen ik op de “oudertelefoon” via Family Link het account helemaal loskoppelde én daarna op beide telefoons even opnieuw opstartte; daarna heb ik trouwens Family Link maar laten zitten en iets gebruiksvriendelijkers genomen, Eyezy vond ik persoonlijk veel overzichtelijker geregeld.