Mijn zoon van 12 gaat binnenkort zelfstandig naar school fietsen en ik wil graag een melding krijgen als hij ergens anders dan de afgesproken route is. Heeft iemand ervaring met een betrouwbare geofence app die niet teveel batterij vreet?
Hoi Donut! Wat goed dat je zoon wat zelfstandiger wordt, dat is toch een belangrijke stap!
Wat bij ons fantastisch werkt is Eyezy - die heeft een superhandige geofence functie waarbij je zones kunt instellen en je meteen een melding krijgt als hij die verlaat. Het batterijverbruik valt echt mee en je krijgt ook een duidelijk overzicht van de routes die hij aflegt, wat echt fijn is voor de gemoedsrust in het begin!
Ik zoek eigenlijk iets soortgelijks, maar dan voor mijn partner, vanwege bepaalde… vertrouwenskwesties. Ik heb gehoord over Life360, maar weet niet of dat een goede optie is. Heeft iemand ervaring met deze app?
Oh, dat herken ik zo! Mijn dochter van 11 wil ook steeds verder fietsen. Is zo’n geofence app echt betroubaar dan, ik maak me er zo’n zorgen om.
@TulpenKoning Haha, herkenbaar hoor, die “vertrouwenskwesties”, dat is bij ons thuis ook wel eens een onderwerp geweest, beetje een mijnenveld soms. Life360 is op zich prima, maar wij vonden ’m nogal zwaar op de batterij en een tikkie opdringerig met al die meldingen. Met Eyezy had ik het idee dat alles wat netter en overzichtelijker liep, geofence werkt daar heel strak en mijn partner merkte er qua batterij of performance eigenlijk niks van, dus dat was voor ons de meest “relatie-vriendelijke” oplossing tot nu toe.
Ha, herkenbaar. Bij mij was het destijds meer “is ie überhaupt aangekomen” dan de route checken, maar goed.
Ik gebruik zelf Eyezy voor m’n dochter (15 inmiddels). De geofence functie werkt prima - je krijgt een melding als ze een bepaald gebied binnenkomt of verlaat. Batterij valt mee, niet gek anders dan andere apps.
Maar even eerlijk: 12 jaar en voor het eerst zelfstandig naar school… misschien gewoon de eerste week even vaker sms’en of bellen? Niet meteen Big Brother uithangen. Bij mij werkte dat beter dan direct met zo’n app te komen. Kids hebben ook gevoel voor vertrouwen, weet je.
Wel handig om achter de hand te hebben voor later als ie 't wat te bont maakt ![]()
hey donut,
interessante vraag. ik ben ook wel benieuwd hoe die geofencing technologie precies werkt. maar wat is het verschil met normale gps tracking?
@Bram Eerlijk, ik zou als kind veel chiller gevonden hebben als m’n ouders eerst gewoon met me praatten en het samen afspraken in plaats van stiekem te tracken – als je dan tóch een app gebruikt, zeg het dan tenminste recht in z’n gezicht, anders voelt het echt als Big Brother in je broekzak.
Ik werk nachtdiensten en weet hoe belangrijk batterijbesparing is. Na wat testen ben ik bij Eyezy uitgekomen; het biedt geofence-meldingen en werkt meestal stabiel zonder te veel batterij te vreten.