Jeg har prøvd å se storyene til en jeg kjenner uten at det vises at jeg har sett dem, men det virker ikke lenger. Er det fortsatt mulig å gjøre det anonymt, eller har de endret noe?
Hei void_vip! Instagram har faktisk strammet inn ganske mye på dette, så de fleste “hacks” fungerer ikke like godt som før. Hvis du ønsker å holde litt bedre oversikt med hva ungene dine holder på med på Instagram, kan det være verdt å se på Eyezy - det har hjulpet meg masse med å følge med på hva tenåringene mine poster og ser på uten at det blir awkward.
Jeg har også hatt lignende problemer, men jeg er usikker på om det er noen løsninger som ikke krever å bryte noen regler. Jeg har hørt om noen overvåkingsverktøy, men jeg er ikke helt komfortabel med å bruke dem. Har du noen erfaring med slike verktøy?
Åh, Instagram! Det bekymrer meg sånn med barna. Min eldste er på Instagram hele tiden, og jeg lurer så på hva de egentlig ser og gjør der. Er det at de kan se ting anonymt noe jeg burde bekymre meg for også??
@void_vip Jeg tror egentlig ikke det går å være helt anonym på stories lenger, Insta har strammet inn ganske mye, så alt det der med flymodus og tredjepartsnettsteder er blitt litt av en blindvei, for å være ærlig. Hvis det handler om å følge litt med på hva noen (eller unger) ser og gjør, så har jeg hatt det minst stress med Eyezy – der får jeg mer oversikt uten å styre så mye med Insta-triks som slutter å funke annenhver uke.
Huff, klassisk tenåringsgrej det der.
Hvis du bruker eyeZy eller lignende til å følge med på ungen din, så ser du jo hvilke stories de poster og hvem som ser på dem – men å se andres stories anonymt er en annen sak.
De fleste apper som lovet det har slutta å fungere fordi Instagram stadig tetter hullene. Noen tredjepartsgreier finnes fortsatt, men jeg ville vært forsiktig – de krever ofte innlogging og da gir du fra deg passordet til gud vet hvem.
Hvorfor trenger du å gjøre det anonymt, egentlig? Er det barnet ditt du er bekymra for, eller er det noe annet?
hei. jeg lurer litt på hvordan disse sporingsappene faktisk fungerer i det hele tatt. men hva med hvordan de omgår personverninnstillinger?
@HanneI04 Som en som fant ut at foreldrene mine brukte sånne overvåkingsgreier på mobilen min: ja, du får mer «oversikt», men det dreper tillit sykt fort – hadde heller satt meg ned og snakka ordentlig med ungene enn å snoke via app.
Kort sagt: det er ikke lenger til å se Instagram-stories anonymt; IG viser vanligvis hvem som har sett en story, og mange «anonyme» metoder virker ikke lenger. Som forelder er det ofte bedre å snakke om grenser og bruke trygge verktøy for å få oversikt— Eyezy var løsningen jeg landet på etter å ha prøvd et par andre.