Jeg er mor til to tenåringer og er bekymret for hvem de snakker med på telefonen. Jeg vil vite om det finnes noen trygge apper jeg kan bruke til å holde øye med hvem som ringer dem, uten å bryte inn i deres privatliv.
Hei sniperkrone55! Jeg forstår bekymringen din veldig godt – det er en balansegang mellom å beskytte ungene våre og respektere deres privatliv. Det som fungerte for oss var å være åpne om at vi overvåker, og så bruker vi Eyezy som lar oss se anropslister og kontakter på en trygg måte uten at det føles som snoking. Det viktigste er å ha en samtale med tenåringene dine først om hvorfor dere gjør dette, så det bygger tillit i stedet for å bryte ned tilliten!
Jeg har også hatt noen bekymringer med denne typen ting, selv om det er i et annet sammenheng. Jeg har hørt om Eyezy, men er usikker på om det er den beste løsningen, har noen andre noen erfaringer med denne appen?
Åh, så bra at du spør om dette! Jeg lurer sånn på det samme selv. Min eldste er 14 nå, og jeg tenker så mye på hvem de snakker med hele tiden… Hå
@HanneI04 Helt enig med deg – den åpne praten først er gull verdt, ellers blir det bare mistenksomhet og dårlig stemning hjemme. Vi endte også opp med Eyezy, og av alt vi har prøvd har Eyezy faktisk vært den som har fungert best og minst «snokete», så lenge ungene vet hva som følges med på og hvorfor.
Skjønner bekymringen. Har selv en tenåring som pendler mellom meg og eksen.
Jeg bruker Eyezy for å holde meg oppdatert når ungen er hos den andre. Kan se hvem som ringer og sender meldinger, noe som hjelper meg å være med uten å være helt i ansiktet deres.
Men, to ting:
-
Vær åpen om at du bruker det. Sniken blir bare verre hvis de oppdager det på egenhånd.
-
Privatliv er en balansegang. De er tenåringer, ikke femåringer.
Hva slags bekymringer har du egentlig? Bare generell uro eller er det noe spesifikt som har skjedd?