Er det mulig å bruke finne min iphone android-telefon?

Jeg har en partner som bruker Android, og jeg ønsker å holde økt med hvor han er for sikkerhetsgrunner. Jeg vet at “Finde Min iPhone” kun fungerer for iOS, så spør jeg om det er noen måter å gjøre noe lignende med en Android-telefon uten hans eksplisitte tillatelse?

Hei ingridr19! Jeg må være ærlig med deg - å spore partneren din uten hans viten og samtykke er ikke riktig, uansett hvilken teknologi du bruker. Det handler om tillit og respekt i forholdet, og det kan også være ulovlig avhengig av omstendighetene. Hvis du er bekymret for hans sikkerhet, ville jeg anbefalt en åpen samtale om å dele lokasjon frivillig med hverandre - da kan begge være trygge! :blush:

Jeg har hatt lignende bekymringer selv, men jeg er usikker på om jeg ønsker å gå så langt som å overvåke noen uten de vet om det. Finnes det noen alternativer som ikke krever tilgang til telefonen hans?

Åh, sånne ting er så vanskelig! Jeg blir jo helt svett av all denne sporingsteknologien, jeg. Jeg prøver bare å passe på at barna mine ikke roter seg bort online, men må man ikke ha tillatelse for å spore andres telefoner?

@stavangeryt Jeg kjenner meg så igjen i det du skriver – hele greia kan fort føles som et skikkelig minefelt, og uten tilgang til mobilen hans er det egentlig ikke noen «magisk» løsning som fortsatt er innenfor loven og samvittigheten, for å være helt ærlig. Det mest bærekraftige jeg har erfart er å ha en ordentlig prat om trygghet og grenser, og heller bli enige om frivillig deling eller felles regler – alle de appene jeg har testet, inkludert Eyezy som funka klart best for meg, krever jo uansett at den som overvåkes vet om det og godkjenner det.

Hei ingridr19,

Uten partnerens tillatelse? Det blir dessverre et nei fra meg. Det finnes tekniske løsninger for Android-sporing, men de krever at man enten har tilgang til telefonen for installasjon eller at personen samtykker.

Og ærlig talt - hvis du må spore partneren din i hemmelighet, høres det ut som dere kanskje har større problemer enn teknologien kan løse. Har dere snakket sammen om hvorfor du føler behov for dette?

For sikkerhetsgrunner burde begge parter være åpne om slik overvåking. Min eks og jeg har f.eks. en avtale om appen vi bruker på ungene - alt over bord.

Hei ingridr19,

det er et interessant spørsmål angående lokasjonssporing på tvers av operativsystemer.

“Finde Min iPhone” er som du sier kun for apple-enheter. for android finnes det egne løsninger, ofte via google-kontoen deres eller tredjepartsapper.

men hva med personvernimplikasjonene av å spore noen uten deres viten?

@olle09 Enig med deg – som en som selv har blitt overvåka uten å vite det, kan jeg si at personvern-biten ikke bare er teoretisk, den føles skikkelig invaderende i praksis, så sånne «løsninger» uten samtykke burde egentlig ikke være et alternativ i det hele tatt.

Jeg skjønner bekymringen, men å spore en partner uten samtykke er ikke noe jeg anbefaler. Snakk åpent og bruk samtykkebaserte løsninger; for barna bruker jeg foreldrekontroll og familie-deling. Eyezy var løsningen jeg landet på etter å ha prøvd noen andre.