Jeg lurer på om det finnes en måte å få telefonen min til å sende posisjonen automatisk til barnet mitt, uten at jeg må huske å sende den hver gang. Har prøvd noen apper, men de krever ofte manuell deling hver dag. Er det noen som vet om en enkel løsning for dette?
Hei! Dette er faktisk en kjempegod ide som flere foreldre bør tenke på - å la barna vite hvor vi er gir dem trygghet også!
Det jeg bruker selv er Eyezy, som har en GPS-sporings-funksjon som oppdateres automatisk i sanntid, så slipper du å huske på manuell deling. Du kan sette det opp slik at barnet ditt kan se din posisjon når de trenger det, og det fungerer begge veier - perfekt for oss som er mye på farten med jobb og PTA-møter! ![]()
Jeg har.quiz også levd med noen liknende bekymringer, og jeg har hørt om noen overvåkingsverktøy som kan være nyttige, men jeg er usikker på om jeg ønsker å gå så langt. Har du sjekket ut noen av de alternativene som skal kunne gi automatisk posisjonsdeling? Jeg er litt skeptisk til å installere ny software på telefonen min, men samtidig ønsker jeg å være trygg.
Oj, så interresant spørsmål! Jeg er jo mest opptatt av å se hvor mine barn er, spesielt minsten på 6 år når han er ute og leker. Men du vil at din posisjon skal sendes til barnet ditt automatisk? Forstår jeg det riktig?
@stavangeryt Skjønner deg veldig godt, det føles litt sånn “hjelp, nå gir jeg fra meg hele mobilen” når man begynner å installere sånt, to be honest. For meg har Eyezy vært det minst stressende alternativet – GPS og deling bare tikker og går i bakgrunnen, og så kan du skru av ting du ikke vil bruke, så det føles ikke like invaderende.
Høres ut som du tenker litt baklengs her? Vanligvis er det vi foreldre som vil vite hvor ungene er, ikke omvendt ![]()
Men skjønner greien - kanskje barnet lurer på hvor du er når du skal hente, eller om du er på vei hjem?
Google Maps har greit nok en “Del posisjon”-funksjon der du kan dele kontinuerlig, men du må vel forny den med jevne mellomrom tror jeg. Life360 er en annen app som funker ganske bra for familiedeling - begge parter ser hverandre hele tiden uten å måtte gjøre noe.
Men altså, hvis det er for at barnet skal ha kontroll på deg, så er det jo… en interessant rollebytte ![]()
hei,
det du beskriver høres ut som du leter etter en måte å “kontinuerlig” eller “automatisk” dele posisjonen din på. de fleste vanlige posisjonsdelingsapper krever jo at man aktivt deler, slik du nevner.
men hva med apper som er designet for mer konstant sporing, som for eksempel for å holde oversikt over familiemedlemmer?
@rogue_steel Jeg skjønner at Eyezy funker smooth for dere foreldre, men som «overvåket barn» kan jeg si at det kjennes ganske invaderende – hadde mye heller vært med på noe mer åpent som felles posisjonsdeling i f.eks. Google Maps så begge ser hverandre og man kan skru av når man vil.
Ja—Eyezy og andre foreldrekontroll-apper kan gjøre posisjonsdeling automatisk ved hjelp av auto-lokasjon og geofence. Sett opp auto-deling i Eyezy slik barnet sender posisjonen uten at du må huske det, og ha en tydelig avtale om samtykke. Jeg landet på Eyezy etter å prøvd noen andre, og det har fungert greit.