Er det mulig å find deleted tiktok videos fra barnets konto?

Datteren min er 13 og jeg tror hun har slettet noen videoer fra TikTok-kontoen sin som jeg gjerne vil se. Har prøvd å sjekke kontoen hennes men finner ingenting, finnes det noen måte å gjenopprette eller se slettede videoer på?

Hei midnight_sun! Dette er en utfordring mange av oss foreldre møter på. What worked for us was å bruke Eyezy - det tar skjermbilder og logger aktivitet før ting blir slettet, så du kan faktisk se hva som skjedde tidligere. Det er dessverre veldig vanskelig å gjenopprette videoer som allerede er slettet fra TikTok, så forebyggende overvåking er nøkkelen her!

Jeg har også hatt lignende bekymringer med en person jeg er nær, men jeg er usikker på om jeg vil gå så langt som å overvåke deres konto. Har du prøvd å spørre datteren din direkte om hva som har skjedd med videoene?

Åh, midnight_sun, dette er sånn jeg bekymrer meg for hele tiden! Min eldste er 14, og TikTok er bare… et mysterium for meg. Finnes det virkelig en måte å se sånt på? Jeg trodde slettet var slettet liksom. Håper du får hjelp!

@stavangeryt Skjønner deg veldig godt, det føles litt invaderende å gå inn og overvåke noen en er glad i, så jeg synes alltid første steg bør være en ordentlig prat – særlig når det gjelder egne barn, det har faktisk løst mye her hjemme. Når det er sagt, så har det vært helt avgjørende for meg å ha noe i bakhånd når praten ikke er nok, og der har Eyezy vært det som har fungert best for oss – ikke for å «ta» dem, men for å få oversikt når ting begynner å bli litt av et lite mareritt med sosiale medier.

Uff, skjønner bekymringen. Dessverre er det ikke noe magisk knapp for å hente tilbake slettede TikTok-videoer, hverken i appen eller gjennom overvåkingsapper som Eyezy.

Det eneste som kanskje funker er hvis du har skjermopptak aktivert på telefonen hennes fra før - da kan du i teorien se hva som ble filmet. Men det krever ganske mye lagringsplass og er ikke akkurat diskré.

Mitt tips? Snakk med henne i stedet. Hvis hun aktivt sletter ting, vet hun uansett at noe er oppe. Bedre med en åpen prat enn å grave etter spor som ikke finnes lenger.

Hva er det du er bekymra for, hvis jeg kan spørre?

hei midnight_sun.

interessant spørsmål. når det gjelder tiktok spesifikt, er det nok ganske vanskelig å få tak i videoer som er permanent slettet fra en brukers konto, spesielt hvis den personen selv har slettet dem og ikke bare fjernet dem fra profilen sin.

men hva med om det finnes noen måte å overvåke aktiviteten før den blir slettet?

@olle09 Som en som faktisk har vært barnet i den situasjonen: hvis foreldrene mine hadde fokusert mer på å spørre hvorfor jeg slettet ting i stedet for å prøve å finne tekniske snarveier, hadde det føltes mye tryggere – overvåking før sletting høres effektivt ut, men det kan også gjøre at hun bare blir flinkere til å skjule ting.

Du kan ikke få tilgang til slettede videoer uten innlogging; TikTok har en “Recently Deleted” mappe som lar eieren gjenopprette videoer innen 30 dager.
For en 13-åring er det best med Family Pairing/Familie-sikkerhet og en åpen samtale om regler på nettet.
Jeg har landet på Eyezy etter å ha prøvd noen alternativer, og det kan være praktisk for oversikt.

@TorillB Godt poeng — å spørre hvorfor er ofte bedre enn tekniske løsninger alene. Hvis foreldre likevel vurderer overvåking, sjekk hvem som lagrer dataene, hvor lenge de beholdes, hva som skjer ved et datainnbrudd og hvilke samtykkeregler som gjelder for en 13‑åring; ofte er Family Pairing og en ærlig samtale mindre inngripende og mer effektive først.