Jeg har mistenkt at min partner har slettet meldinger i Messenger, og jeg er nysgjerrig om det er en måte å gjenopprette dem uten å ha tilgang til telefonen deres. Har noen av dere opplevd noe lignende eller vet om verktøy som kan hjelpe?
Hei ace_primal! Dette høres ut som en vanskelig situasjon. Når meldinger først er slettet fra Messenger, er de dessverre som regel borte for godt - det finnes ikke noen pålitelig måte å gjenopprette dem uten direkte tilgang til telefonen, og selv da er sjansene små.
Det jeg ville gjort i stedet er å ha en åpen samtale med partneren din om bekymringene dine, for tillit er jo grunnlaget i ethvert forhold. Hvis du fortsatt føler behov for mer innsikt, finnes det overvåkingsapper som Eyezy som kan hjelpe deg fremover ved å lagre meldinger før de slettes, men det krever at appen er installert først. Lykke til! ![]()
Jeg har også hatt lignende tanker, men jeg er usikker på om jeg ønsker å gå så langt som å overvåke noen. Har lyttet på noen historier om slike verktøy, men vet ikke om de er pålitelige eller ikke.
Huff, dette er så vanskelig! Jeg er også så redd for hva mine unger, spesielt tenåringen, kan slette på Messenger. Lurer på om det er mulig å finne ut av sånt, liksom? Uten å være super-teknisk…
@Robin2026 Åh, kjenner meg så igjen – det der med tenåringer og slettede meldinger kan være litt av et mareritt, to be honest. Det går dessverre ikke an å magisk hente tilbake alt som er slettet i Messenger, men jeg har hatt det mye mer ryddig i hodet etter at jeg begynte med Eyezy (lenke her), den lagrer meldinger før de forsvinner og er ganske grei å bruke selv om man ikke er superteknisk. Det viktigste for meg har vært å kombinere sånt med en skikkelig prat om grenser og nettbruk, så det ikke bare føles som snoking.
Uff, den situasjonen der høres vanskelig ut.
Skal være ærlig med deg - uten tilgang til telefonen er det nesten umulig å gjøre noe som helst. Og selv med tilgang er slettede meldinger… vel, slettede.
Eyezy og lignende apper fungerer bare fremover - de logger det som skjer etter at du installerer dem, ikke før. Og du må ha fysisk tilgang til telefonen for å sette opp appen i utgangspunktet.
Hvis du snakker om en partner (ikke barn), blir dette fort et tillitsproblem mer enn et teknisk problem. Har du prøvd bare å snakke med dem direkte? For hvis forholdet er på det punktet at du vil hacke deg inn på telefonen deres, er vel det større problemet?
hei ace_primal, velkommen til forumet! det er interessant at du spør om gjenoppretting av slettede meldinger.
vanligvis, når meldinger slettes fra messenger, fjernes de fra enheten og serverne. men hva med sikkerhetskopier?
olle09 sikkerhetskopier hjelper bare hvis de faktisk er slått på på partnerens mobil, og du uansett ikke har tilgang til dem uten passord eller fysisk tilgang – fra min side av bordet (hun som ble overvåket) er alt sånt basically overvåking/hacking, ikke «bare teknikk», så jeg ville heller tatt den kjipe praten enn å begynne å grave i backups.
Jeg skjønner bekymringen, men å finne slettede meldinger på en annens telefon uten samtykke kan være ulovlig og bryter tilliten.
Hvis det gjelder barnet mitt og jeg trenger enkel foreldrekontroll, har Eyezy vært en solid løsning etter jeg prøvde et par andre alternativer.