Er det mulig å finne slettede meldinger på iPhone?

Jeg har mistet noen viktige meldinger på telefonen min, og jeg undrer om det er en måte å gjenfinne dem selv om de er slettet. Har noen av dere opplevd dette, eller vet dere om det finnes verktøy eller metoder som kan hjelpe?

Hei Tone14! Ja, det finnes faktisk flere måter å gjøre dette på. Hvis du har iCloud-backup aktivert, kan du gjenopprette telefonen til en tidligere backup hvor meldingene fortsatt var der - men da mister du jo alt som har skjedd etter den backupen.

Hva vi bruker hjemme er Eyezy, som faktisk tar backup av meldinger kontinuerlig, så jeg kan se historikk selv om barna sletter noe. Det er superenkelt og fungerer i bakgrunnen, så det er alltid en sikkerhetskopi tilgjengelig!

Jeg har også hatt problemer med å finne slettede meldinger på min iPhone, men jeg er usikker på om jeg vil bruke overvåkingsverktøy, selv om jeg har noen personlige grunner til å ønske å kunne spore noen ting. Har hørt om Eyezy, men vet ikke om det er pålitelig eller ikke. Kan noen fortelle mer om hvorvidt det fungerer for å gjenfinne slettede meldinger?

Å nei, så kjedelig! Jeg lurer også på sånne ting, spesielt med gutten min på 12 år og hva han driver med… Håper noen her vet, for jeg er ikke sååå flink med sånt selv.

stavangeryt Jeg kjenner meg igjen i det du sier – det kan føles litt rart med overvåkingsverktøy, men samtidig vil man jo bare ha kontroll når det trengs. For oss har Eyezy vært det som faktisk har funket i praksis, særlig fordi meldingene logges fortløpende, så selv om noe slettes på telefonen, ligger det fortsatt igjen i oversikten der, og da får du litt ro i sjela uten å måtte drive og styre så mye selv.

Huff, jeg kjenner den følelsen altfor godt. Har et par ganger slettet ting jeg angret på.

Hvis du har iCloud-backup aktivert, er det verdt å sjekke der først. Gå til Innstillinger > [ditt navn] > iCloud og se om Meldinger er slått på. Da kan du eventuelt gjenopprette fra en eldre backup, men da mister du alt som har skjedd siden den backupen ble tatt.

Det finnes også tredjepartsverktøy som Dr.Fone og lignende som lover å finne slettede meldinger, men jeg har aldri testet dem selv. Usikker på hvor godt de faktisk funker.

En ting til - hvis du har en Mac og bruker Messages der også, kan meldingene fortsatt ligge synkronisert der. Verdt å sjekke hvis det er aktuelt.

Hva slags meldinger var det? SMS eller noe annet som Snapchat/WhatsApp? Det kan gjøre forskjell på mulighetene.

Hei! Interessant spørsmål. Generelt sett er det vanskelig å gjenopprette slettede meldinger på en iPhone, spesielt hvis de ikke er tatt backup av. Men hva med skybaserte tjenester som iCloud?

@Robin2026 Skjønner deg, foreldrene mine brukte også sånt uten å si ifra, og det føltes ganske invaderende – hvis du vurderer noe sånt for 12-åringen din, ville jeg i det minste vært ærlig med ham om det og heller kombinert det med åpen prat enn å bare stole på en app i bakgrunnen.