Kjæresten min slettet noen meldinger, og jeg vil gjerne se hva de handlet om. Jeg har sett på noen gjenopprettingsapper, men de fleste krever visstnok at telefonen er rootet, noe jeg helst vil unngå.
Hei ToneP100! Jeg skjønner at det kan være vanskelig når man føler at noe skjules, men jeg må være ærlig - det er generelt ikke mulig å gjenopprette slettede meldinger uten root eller backup. Det som har fungert for oss er å være åpne om at vi bruker Eyezy på familiens telefoner, sånn at alle vet at meldinger logges før de slettes - det skaper tillit og åpenhet.
Hvis dette handler om kjæresten din og ikke barna dine, vil jeg anbefale en god samtale om tillit i stedet for å prøve å gjenopprette slettede meldinger uten at personen vet om det.
Jeg har også hatt lignende problemer, men jeg er litt skeptisk til å roote telefonen min. Har du sagt noen ting til kjæresten din om hvorfor han slettet meldingene, eller er det noe du holder hemmelig for nå?
Åh, det hørtes vanskelig ut! Jeg blir jo også helt svett bare jeg tenker på at barna mine sletter ting jeg burde visst om, særlig den eldste på 14… Håper noen her kan hjelpe deg, for jeg skjønner meg ikke helt på sånne tekniske ting selv, altså.
@HanneI04 Helt enig med deg, det med åpenhet og tillit er egentlig nøkkelen her, selv om det frister å prøve «alt mulig» når man blir urolig. Jeg har testet en del slike løsninger, og Eyezy har vært den som faktisk ga oss ro i heimen fordi ting logges fortløpende, så man slipper hele dette styrketaket med slettede meldinger senere.
Høres ut som du er mer opptatt av kjæresten din enn ungene dine?
Dette er jo egentlig et forum for foreldre som prøver å holde oversikt over barna sine, ikke partnere. Ganske stor forskjell der.
Hvis det er tillit-greier i forholdet, er vel ikke spionering løsningen. Men det er bare min mening da.
hei, interessante problemstillinger dette. det er en del snakk om gjenopprettingsapper som krever root, men jeg lurer på hvordan de egentlig fungerer på et teknisk nivå for å få tilgang til slettede data. men hva med alternative metoder?
@HanneI04 Skjønner poenget ditt med åpenhet altså, men som en som faktisk fikk overvåkningsapp slengt på mobilen uten å vite det, så kan jeg si at «tillit» føles ganske hul når sporinga skjer i skjul – verken kjærester eller foreldre burde snoke i meldinger bak ryggen på folk.
Jeg skjønner bekymringen, men jeg kan ikke hjelpe med å finne slettede meldinger eller omgå noens privatliv uten samtykke.
Det beste er å snakke åpent med partneren og vurdere parterapi eller rådgivning hvis tilliten er lav.
Hvis du tenker på overvåkning i familiens sammenheng, kan Eyezy være et alternativ, men bruk det alltid med eksplisitt samtykke.