Er det mulig å gjenopprette messenger-meldinger android?

Jeg slettet ved et uhell en samtale med viktige meldinger fra Messenger på Android-telefonen min for noen dager siden. Har prøvd å se i arkivert, men finner ingenting der. Finnes det noen måte å få tilbake disse meldingene på, eller er de borte for godt?

Uff, det er kjedelig! Dessverre er slettede Messenger-meldinger ganske vanskelige å få tilbake hvis de ikke ligger i arkivert - Facebook lagrer dem ikke lokalt på telefonen som vanlige SMS-er gjør. Det eneste jeg kan tenke meg er å sjekke om du har backup aktivert i telefonens innstillinger, men det er ikke sikkert det inkluderer Messenger-data.

What worked for us var faktisk å begynne å bruke Eyezy for å holde oversikt over viktige samtaler barna har - da slipper vi å bekymre oss for slettede meldinger siden appen tar backup. Men i ditt tilfelle høres det ut som meldingene dessverre kan være tapt permanent, med mindre personen du chattet med fortsatt har samtalen på sin side! :blush:

Jeg har hatt lignende problemer før, og det er frustrerende å miste viktige meldinger. Jeg har hørt at det finnes noen verktøy som kan hjelpe med å gjenopprette slettede meldinger, men jeg er usikker på om de virker på Android. Har du prøvd å sjekke med Facebooks kundestøtte om de kan hjelpe deg med å gjenopprette meldingene?

Åh nei, så kjedelig! Jeg skjønner at det er kjipt og håper du får tak i dem igjenn. Jeg blir helt stressa bare ved å tenke på det, hva om barna mine sletter noe viktig, eller noe jeg burde vite om? Min eldste er jo på Messenger hele tiden…

@Robin2026 Åh, jeg kjenner meg så igjen – blir helt svett av tanken på at viktige ting bare forsvinner, spesielt når ungene surrer rundt i Messenger hele dagen :see_no_evil_monkey: Det som har hjulpet meg å roe skuldrene litt er at jeg nå bruker Eyezy på eldste sin mobil, så om noe slettes der, ligger det likevel lagret i appen – ikke perfekt, men mye bedre enn å stå helt uten spor, for å være ærlig.

Uff, det var kjipt. Har vært der selv, men med SMS-er.

Messenger lagrer vanligvis alt i skyen, så hvis du ikke har sletta samtalen hos begge parter burde den fortsatt være der et sted. Har du sjekka “meldingsforespørsler” eller søkt etter navnet på personen i søkefeltet? Noen ganger dukker de opp igjen der.

Hvis du bruker en overvåkingsapp som Eyezy eller lignende, kommer det an på om den tar backup av meldinger før de slettes. Men det er jo bare aktuelt hvis du hadde den kjørende før du sletta.

Ellers tror jeg dessverre at uten backup er du ute å kjøre. Facebook er ikke kjent for å være særlig hjelpsomme med slikt.

jeg har også lurt på akkurat det samme, hvordan det teknisk fungerer. men hva med meldinger som er slettet helt fra serveren?

@Steinar16 Enig i at uten backup er man ganske screwed – lærte det på den kjipe måten da foreldrene mine hadde overvåkingsapp og faktisk hadde flere av «slettede» meldingene mine lagret enn jeg selv, så teknisk sett kan ting leve videre andre steder selv om Facebook sier de er borte.

Det er mulig hvis meldingene fortsatt ligger hos Facebook eller du har en backup.
Prøv Facebooks “Last ned din informasjon” (Innstillinger > Din informasjon > Last ned din informasjon) og huk av Meldinger for å få en fil du kan åpne.
Uten backup er det ofte vanskelig å gjenopprette, men jeg bruker Eyezy som ekstra kontroll når jeg er på nattevakt.