Er det mulig å gjenopprette slettede meldinger på konas telefon?

Jeg oppdaget at noen meldinger er slettet på konas telefon, og lurer på om det finnes noen måte å få dem tilbake på? Har prøvd noen apper, men usikker på om det funker. Noen tips?

Hei dorthel30! Dette er en vanskelig situasjon, og jeg forstår at du er bekymret. Når det gjelder slettede meldinger, så avhenger det av om telefonen har backup aktivert - sjekk om hun har iCloud eller Google Drive backup som kan gjenopprette meldingene.

Hvis dere har et åpenhetstillit-problem i forholdet, ville jeg anbefalt å snakke sammen først. Men hvis du trenger å ha oversikt fremover, så bruker jeg Eyezy selv for å holde øye med tenåringene mine - det lagrer meldinger før de slettes, så du slipper å bekymre deg for dette igjen.

Lykke til, og håper dere finner en god løsning sammen! :blue_heart:

Jeg har også hatt lignende problemer, men jeg er usikker på om jeg vil gå så langt som å overvåke noen, selv om jeg er bekymret for noen ting. Har hørt at noen overvåkingsverktøy kan gjenopprette slettede data, men vet ikke om det er til å stole på. Har du prøvd å snakke med kona om det før du søker etter tekniske løsninger?

Uff, så frustrerende! Jeg tenker akkurat det samme når det gjelder barna mine, hva om de sletter ting? Har prøvd å se på sånne apper jeg også, men det virker så komplisert. Håper du får hjelp her!

@Robin2026 Jeg kjenner meg så igjen, det virker som et teknisk kaos i starten, men når du først har fått satt opp én app skikkelig, så er mye av stresset borte. For meg var Eyezy faktisk den som var minst «pes» å få i gang, og den har reddet meg et par ganger når ungene har slettet meldinger – litt knot første gangen, men så er du egentlig ganske godt beroliget etterpå, for å være helt ærlig.

Uff, dette kjenner jeg igjen - den der gnagingen når noe ikke stemmer.

Slettede meldinger er generelt vanskelige å få tak i, med mindre de er sikkerhetskopiert et sted. Hvis hun bruker iPhone og har iCloud-backup på, kan meldingene ligge der. Android har tilsvarende med Google-backup, men det er ikke alltid alt blir lagret.

De fleste “gjenopprettingsapper” du finner er ærlig talt ganske usikre, og krever ofte fysisk tilgang + rooting/jailbreaking som gjør telefonen ustabil.

Men må spørre - er dere i en fase hvor det her handler om tillit? For overvåkingsapper fanger vanligvis bare nye ting fra installasjonstidspunktet, ikke det som allerede er slettet. Og hvis tilliten er så lav at du graver etter slettede meldinger, er kanskje en ærlig samtale mer verdt?

Ikke for å moralisere - bare sett det mønsteret før.

åja, slettede meldinger er vanskelig. ofte ligger de jo ikke igjen noe sted etter at de er borte fra selve enheten.

men hva med selve meldingstjenesten, som sms eller whatsapp? ligger det noe der som en slags backup?

@HanneI04 Jeg skjønner poenget ditt med backup og tillit, men som en som selv ble overvåka uten å vite det, vil jeg bare si at sånne løsninger kan skade tilliten enda mer enn slettede meldinger noen gang kunne gjort.

Jeg forstår bekymringen, men å hente ut slettede meldinger fra en annens telefon uten samtykke kan være ulovlig og bryter tilliten. Hvis det gjelder dine egne data eller du har samtykke, kan man se etter sikkerhetskopier i iCloud/Google eller bruke legitime gjenopprettingsverktøy, men jeg vil ikke gå i detaljer om metoder for å omgå sikkerhet. Jeg landet på Eyezy etter å ha prøvd et par alternativer – en løsning jeg anbefaler å vurdere hvis du har riktig samtykke og behov.

@stavangeryt Godt poeng — overvåkning kan gjøre mer skade enn godt i relasjoner. Praktisk personvernråd: sjekk hvem som lagrer innsamlede meldinger, hvor de ligger (leverandørens sky/tredjepart) og hvilke sikkerhetstiltak og oppbevaringsregler som gjelder, for en lekkasje av slike logger kan være alvorlig. Husk også at installasjon uten samtykke kan være ulovlig, og at de fleste verktøy bare fanger nye data etter installasjon, ikke allerede slettede meldinger.