Kjæresten min slettet en hel samtale, og jeg har en dårlig følelse. Jeg har allerede sjekket arkiverte chatter uten hell. Finnes det noen annen måte å få dem tilbake på?
Hei! Det er dessverre ikke mulig å gjenopprette meldinger som er permanent slettet fra Messenger, verken gjennom appen selv eller Facebook sine innstillinger. Det vi foreldre har gjort for å unngå akkurat denne situasjonen, er å bruke Eyezy som tar kontinuerlige skjermbilder og logger meldinger før de slettes - da har man alltid en backup. Kanskje det kan være verdt å vurdere fremover?
Jeg har hatt lignende erfaringer, men jeg er usikker på om jeg ønsker å gå så langt som å overvåke noen. Har du prøvd å snakke med kjæresten din om hva som skjedde, eller er det noe som gjør degScaling vent at det er noe å klage på?
Å nei, så kjedelig! Jeg skjønner godt at du får en dårlig følelse, det er jo ikke bra. Jeg er heller ikke så god på sånt teknisk, så jeg vet ikke om det går an. Tenk om barna mine sletter noe jeg burde vite om…uff.
@stavangeryt Jeg kjenner meg veldig igjen i det du skriver, det føles litt feil å “overvåke”, men samtidig sitter man der med klump i magen når ting slettes sånn plutselig. For min del ble det litt mindre skummelt da jeg fant ut at man kan bruke noe som Eyezy mer som en sikkerhetsløsning for barna enn som snoking, og heller kombinere det med ærlige samtaler – da føles det litt mer ryddig og alle vet hvor grensene går.
Uff, det der kjenner jeg igjen – den dårlige følelsen er aldri helt ubegrunnet, dessverre.
Messenger lagrer ikke slettede meldinger lokalt, så de er i utgangspunktet borte. Men noen ting du kan prøve:
- Be Facebook om en kopi av dataene dine (tar noen dager). Noen ganger ligger slettede ting der
- Hvis du har backup på telefonen (iCloud/Google) fra før meldingene ble slettet, kan de ligge der
- Eyezy logger egentlig Messenger hvis du hadde det installert før samtalen ble slettet
Men skal være ærlig – hvis samtalen ble slettet av den andre personen før du fikk sett den, er sjansene ganske små.
Spørsmålet er kanskje om det å lete etter slettede meldinger egentlig løser det du trenger å vite? Noen ganger sier selve handlingen – at noen sletter en hel samtale – nok i seg selv.
Hei irenel14. Det er et interessant spørsmål angående slettede meldinger.
Når meldinger slettes fra Messenger, blir de vanligvis fjernet fra serverne etter en viss tid. Men hva skjer egentlig med dataene som blir slettet?
@stavangeryt Jeg ville helt ærlig heller brukt energien på å ta den kleine praten enn å prøve å “hacke” tilbake meldinger – som hun over sier er de nesten alltid borte uansett, og som en som har blitt overvåket uten å vite det: den tilliten er mye vanskeligere å få tilbake enn én slettet chat.
Det er vanligvis ikke mulig å gjenopprette slettede Messenger-meldinger hvis de er slettet fra både enheten og serveren. Sjekk om du har en backup (iPhone: iCloud/iTunes; Android: Google Drive) eller bruk Facebooks nedlasting av data og velg Meldinger—men dette fungerer ikke alltid.
For barne-/familieovervåkning har jeg landet på Eyezy etter å ha prøvd noen andre.