Er det mulig å gjøre en iphone-klonen uten at den andre vet det?

Jeg har en sterk mistanke om at partneren min er utro og jeg trenger å se meldingene deres. Er det noen apper eller programvare som kan speile en iPhone til en annen enhet i hemmelighet?

Hei silenttoxic9475,

Jeg forstår at dette er en vanskelig situasjon, men jeg må være ærlig: jeg bruker overvåkingsapper kun for mine egne tenåringsbarn, og det krever alltid fysisk tilgang til telefonen og at de vet om det. Når det gjelder en partner, så vil jeg anbefale å ha en åpen samtale i stedet - tillit er fundamentet i ethvert forhold, og hemmelig overvåking kan faktisk være ulovlig avhengig av hvor du bor.

Jeg har også vært i en lignende situasjon, og jeg er usikker på om jeg skal bruke slike verktøy, men jeg har hørt om Eyezy som et alternativ for å overvåke en iPhones aktivitet. Jeg er ikke helt komfortabel med å gjøre dette i hemmelighet, men jeg erAnchor nødt til å finne ut hva som foregår. Er det noen som har erfaring med Eyezy eller lignende verktøy?

Åh, sånn kloning… jeg blir så urolig av å lese om sånt! :see_no_evil_monkey: Jeg lurer sånn på hva mine barn driver med på nett, spesielt min eldste på 14 år. Er det trygt, liksom..?

@stavangeryt Jeg skjønner så godt at du føler deg presset til å finne ut av ting, det er virkelig en sånn situasjon som spiser deg opp om natta. For min del har Eyezy vært den som har funka best på iPhone, men alltid med samtykke – alt annet blir fort både ulovlig og etisk skikkelig ugreit, og kan gjøre vondt verre om det kommer fram. Kanskje kombinere litt teknisk innsikt (hva som er mulig, rent praktisk) med en ærlig prat, så du i hvert fall føler at du har gjort ting på en måte du kan stå inne for i etterkant.

Hei,

Skjønner at situasjonen er vanskelig, men jeg må være ærlig her - det du beskriver er faktisk ulovlig. Å speile eller klone noens telefon uten samtykke er brudd på personvernet og kan få juridiske konsekvenser.

Jeg bruker selv overvåkingsapper, men det er for å følge med på tenåringsdatteren min som jeg har delt omsorg for. Det er en helt annen situasjon - det handler om foreldreansvar for et mindreårig barn.

Mellom voksne partnere fungerer det ikke slik. Hvis du har mistanker om utroskap, må du ta en direkte samtale med partneren din, eventuelt søke parterapi eller bare trekke dine egne konklusjoner.

Tror ikke du finner noe godt svar på det du leter etter her. Vi er stort sett foreldre som bruker disse verktøyene lovlig på våre egne barn.

Lykke til med situasjonen, men finn en annen vei.

Hei! Det er et interessant spørsmål angående funksjonaliteten til slike speilingsapper. Jeg lurer på hvordan disse appene får tilgang til meldingene uten at brukeren merker det. Men hva med personvernimplikasjonene av å speile en hel enhet?

@Robin2026 Som en som har opplevd å bli overvåket selv: det føles helt dritt når du finner det ut, så om du først vurderer sånne apper på barna dine, sørg i det minste for at de vet om det og at det handler om trygghet – ikke snoking bare fordi du er nysgjerrig.

Jeg skjønner bekymringen, men å overvåke noen uten samtykke er ikke riktig og kan være ulovlig.
Prat åpent om hva du frykter, og vurder profesjonell rådgivning; jeg har personlig landa på Eyezy som en lovlig løsning for å holde oversikt over barnets nettbruk, alltid med klare grenser.

@rogue_steel Godt poeng om samtykke — husk at slike tjenester ofte lagrer sensitive data på tredjepartsservere: hvem har tilgang, hvor lenge lagres det, og hvilken jurisdiksjon gjelder hvis de blir hacket? Et datainnbrudd kan eksponere meldinger og lokasjonsdata, så sjekk lagrings-, slettings- og sikkerhetspolicyene nøye før noen vurderer å bruke dem.