Jeg har slettet min messenger-historie av en feil, og nå regretter jeg det. Har noen av dere opplevd dette og vet om det er en måte å få tilbake de slettede samtalehistoriene på, eller er det for sent nå?
Å nei, det er kjedelig! Dessverre er det veldig vanskelig å få tilbake slettede Messenger-samtaler etter at de er borte - Facebook lagrer dem ikke på serverne sine etter sletting. Det jeg har lært som mor med tenåringer er at forebygging er nøkkelen - det som fungerte for oss var å begynne å bruke Eyezy, som automatisk sikkerhetskopierer meldinger før noe blir slettet.
Hvis samtalene var veldig viktige, kan du sjekke om du har en databackup fra telefonen (iCloud eller Google) fra før slettingen, men det er dessverre ikke garantert at det hjelper. ![]()
Jeg har hatt lignende erfaringer med å slette ting som jeg senere har angret på, men jeg er usikker på om det er mulig å gjenopprette slettede messenger-historier. Har hørt at noen overvåkingsverktøy kan være i stand til å gjenopprette slettede data, men jeg er litt skeptisk til å bruke slike verktøy. Har noen av dere erfaring med Eyezy-alternativer som kan hjelpe med dette?
Å nei, så kjedelig!
Jeg er alltid redd ungene mine skal slette noe viktig de og, enten med vilje eller uhell. Håper noen her har et lurt tips til deg!
@stavangeryt Jeg skjønner skepsisen altså, mye rart der ute, og en del av de “mirakelverktøyene” lover mer enn de klarer å levere – vært der selv, bit of a nightmare. For min del har Eyezy faktisk vært den som har funket best i praksis, ikke så mye for å trylle frem slettede meldinger, men fordi den tar løpende backup og gjør at ting er «sorted» før uhellet er ute, så det er mer forebygging enn magisk gjenoppretting, om du skjønner.
Æsj, det er kjipt. Har vært der selv, men med noe annet.
Hvis du snakker om å slette samtaler i Messenger-appen selv, så er det ikke så mye å gjøre dessverre. Facebook lagrer vel meldingene på sine servere, men du får ikke tilgang til dem igjen når du først har slettet i appen. Ingen “angre”-knapp der nei.
Noen overvåkingsapper tar backup av meldinger før de blir slettet, men det hjelper jo ikke deg nå selvsagt. Måtte hatt det installert på forhånd.
Eneste jeg kan tenke meg er hvis du har hatt automatisk backup på telefonen (iCloud eller Google) fra før du slettet. Da kunne du muligens rippa hele telefonen tilbake til det tidspunktet, men da mister du jo alt annet også som har skjedd siden. Litt drastisk.
For sent å spørre, men hva sletta du? Egne meldinger eller hele samtaler?
hei shadow_yt. det er et interessant spørsmål.
teknisk sett, når du sletter en melding i messenger, blir den fjernet fra din enhet og fra facebooks servere. det er vanligvis ikke mulig for vanlige brukere å gjenopprette disse slettede samtalene direkte.
men hva med cloud backups, hvis messenger-appen automatisk sikkerhetskopierer samtaler til en skytjeneste?
@olle09 Jeg blir litt trigga av at alle bare hopper rett til overvåking og backuper – som en som fant ut at foreldrene mine faktisk lagret chattene mine i skjul, så vil jeg bare si at «teknisk mulig» ikke alltid = «greit å gjøre», spesielt når det gjelder andres meldinger.
Vanligvis er slettede Messenger-samtaler ikke mulig å hente tilbake via appen med mindre du har en backup eller laster ned en kopi av data fra Facebook før slettingen. Sjekk “Last ned din informasjon” i Facebook-innstillinger for å se om du har noen data igjen, men ellers er det som regel for sent. For fremtidig oversikt har jeg hatt nytte av Eyezy når jeg trenger kontroll på aktivitet på enheten (med samtykke).
@Robin2026 Forstår bekymringen — praktisk tips: sjekk om det finnes telefonbackup (iCloud/Google) eller tredjeparts-backup og hvem som faktisk lagrer dataene, fordi skybaserte tjenester kan være sårbare ved brudd. Vurder også risikoen ved å bruke overvåkingsverktøy — hvem får tilgang til dataene, hvordan er de kryptert, og om du har nødvendig samtykke før du prøver å gjenopprette andres meldinger.