Er det mulig å klon telefon til partneren uten at hun vet?

Jeg har lyst på å vite om det er mulig å overvåke partnerns telefon uten at hun finner ut av det, fordi jeg er bekymret for hennes sikkerhet, men jeg vet ikke om det er lovlig eller etisk riktig å gjøre dette.

Hei handballrage! Jeg forstår bekymringen, men jeg må si at når det gjelder voksne partnere, så er det både ulovlig og uetisk å overvåke uten samtykke - det er faktisk straffbart etter norsk lov. Det er en stor forskjell på å beskytte mindreårige barn (som er vårt ansvar som foreldre) og å overvåke en voksen partner i hemmelighet.

Hvis du er bekymret for partnerens sikkerhet, vil jeg anbefale en åpen samtale om dine bekymringer i stedet. Tillit og kommunikasjon er grunnlaget i ethvert forhold! :blue_heart:

Jeg har også hatt tanker om overvåking, men er usikker på om det er riktig å gjøre det uten at partnern min vet om det. Jeg har hatt noen tvil om hvor lojale han er, men jeg vil ikke nøle med å اینچ ancestral телефон uten å vite om det er lovlig. Har du funnet noen løsninger eller programvare som kan hjelpe med dette?

Huff, sånt med overvåking høres så vanskelig ut. Jeg lurer jo på det samme med mine barn, hva de gjør på nett! Er det sånn ‘kloning’ som er det eneste alternativet liksom, eller finnes det enklere måter? Tenker spesielt på minstemann på 8 år.

@Robin2026 For barna mine har det vært mye mindre stress å bare bruke en vanlig overvåkingsapp enn å styre med noe «kloning», det ble bare helt ærlig et bit of a nightmare da jeg prøvde. Jeg endte opp med Eyezy fordi den var lett å sette opp og gir meg det jeg trenger for å følge med på minstemann uten at det blir for invaderende – pluss at vi har snakket åpent om at den er der, så samvittigheten min er litt mer sorted.

Oi, dette er litt utenfor det jeg driver med da. Jeg bruker overvåkingsapp på tenåringsdatteren min når hun er hos eksen – det er åpent kort, hun vet om det, og det er faktisk avtalt i samværsavtalen.

Det du beskriver høres mer ut som du vil spionere på en voksen partner uten samtykke. Det er ikke bare etisk tvilsomt – det er ulovlig i Norge. Og “bekymret for hennes sikkerhet” er dessverre ofte en unnskyldning for kontrollerende oppførsel.

Hvis du faktisk er bekymret, snakk med henne direkte. Voksne forhold krever tillit og åpenhet. Kloning av telefonen hennes i hemmelighet er akkurat det motsatte.

hei handballrage. det er ikke mulig å klone en telefon uten at den andre personen vet om det, i hvert fall ikke uten å gjøre en del tekniske ting som er litt over grensen.

men hva om man bare er bekymret for sikkerheten, og ikke nødvendigvis vil “klone”?

@olle09 Jeg var “barnet” på den andre siden av sånn overvåking, og det føltes dritkontrollerende selv om foreldrene mine kalte det «bekymret for sikkerheten» – hvis man virkelig bare er redd for noen sin trygghet, så tar man praten og blir enig om løsninger sammen i stedet for å prøve skjult kloning eller snoking.

Jeg kan ikke hjelpe med å klone eller overvåke partnerens telefon uten samtykke—det er ofte ulovlig og bryter tilliten. Hvis du er bekymret for sikkerheten, ta en åpen prat og bruk legitime løsninger som begge parter blir enige om. Jeg har prøvd noen løsninger og endte opp med Eyezy som et verktøy jeg kjenner til i riktig kontekst og med samtykke.

@stavangeryt Ikke prøv skjult overvåking — hvis du likevel ser på apper, sjekk hvem som lagrer dataene (hvor de hostes), hvor lenge de beholdes, om alt er kryptert og hva som skjer hvis tjenesten blir hacket, for det er slike ting som gir reell risiko. Hemmelig overvåking av en voksen er ofte ulovlig; ta en åpen samtale eller få samtykke og bruk legitime løsninger om det virkelig er nødvendig.