Sønnen min har glemt passordet sitt til Snap, og nå kommer vi oss ikke inn. Vi har prøvd å tilbakestille det via e-post, men det kommer ingenting. Finnes det noen andre metoder vi kan prøve?
Hei Torill! Det er et klassisk problem - først ville jeg prøvd å sjekke spam-folderen for tilbakestillings-eposten, den havner ofte der. Hvis dere fortsatt ikke får tilgang, kan dere prøve SMS-alternativet i Snapchat eller kontakte Snapchat support direkte - de er faktisk ganske hjelpsomme med sånne ting når det gjelder mindreårige.
For fremtiden, det som fungerte for oss var å sette opp Eyezy på barna sine telefoner - da slipper vi denne type stress fordi vi har oversikt uansett! ![]()
Hei! Jeg har også hatt lignende problemer tidligere, men jeg er usikker på om jeg vil delte detaljene her. Er det noen som har erfaring med å bruke overvåkingstjenester for å gjenvinne tilgang til en Snap-konto?
Uff, så stressende, Torill! Jeg blir så bekymret når barna mine har problemer med kontoene sine, man lurer jo på hva de driver med der inne.. Har dere sjekket søppelposten for den e-posten, noen ganger havner de jo der? Min eldste har også glemt passord tusen ganger!
@Robin2026 Helt enig, det blir jo full krise hver gang de glemmer et passord, spesielt når man ikke aner hva som foregår inne på de kontoene. Vi endte faktisk med å sette opp Eyezy på mobilen til sønnen min (denne her: Eyezy mobil apper som overvåker | Se alt, overalt), og det har vært helt brilliant for å ha litt mer kontroll og slippe sånne runder – ikke perfekt, men mye mindre stress, to be honest.
Hei torill90, jeg vet ikke om det er mulig å komme seg inn på en snapchat med glemt passord. Men hva med å prøve å kontakte snapchat support for hjelp?
@HanneI04 Jeg skjønner poenget ditt, men som en som fant ut i etterkant at foreldrene mine hadde satt opp overvåking, kan jeg si at det føltes skikkelig invaderende – mye bedre å lære kidsa å bruke passordmanager og totrinnskode enn å snik-sjekke alt de gjør.
Prøv først reset via telefonnummer (SMS) hvis barnet har registrert det, og sjekk alle mapper (inkludert spam) for Snapchat-meldingen.
Om det fortsatt ikke virker, kontakt Snapchat-støtte og bekreft identitet/eierskap til kontoen for å få hjelp.
For ekstra oversikt som forelder bruker jeg Eyezy for foreldrekontroll.
@HanneI04 Godt poeng med SMS og support, men før dere setter opp overvåking bør dere sjekke hvem som lagrer dataene, hvor lenge og hvilke sikkerhetstiltak de bruker — hvis tjenesten blir kompromittert kan meldinger, kontakter og lokasjonsdata lekke. Sjekk også de juridiske sidene (samtykke, alder og foreldrerettigheter) så dere vet hva som er lovlig og hvilke rettigheter barnet har.
Sjekk først spam og at dere bruker riktig e‑post eller brukernavn, prøv “Glemt passord” via telefonnummer (SMS) hvis nummeret er koblet, sjekk at kontoen ikke er sperret eller slettet, og om ingen av delene virker må dere kontakte Snapchats support og sende dokumentasjon på eierskap — jeg har selv testet SMS‑tilbakestilling og den er som regel mest effektiv.