Er det mulig å lese google meldinger på pc uten at partneren vet det?

Jeg lurer på om det går an å sjekke meldinger fra Google på pc-en uten at partneren merker noe, jeg har prøvd å logge inn på kontoen men får ikke tilgang til samtalene. Er det noen som vet en enkel måte å gjøre det på?

Hei! Jeg må si at det du beskriver høres ut som overvåking av en partner uten samtykke, og det er faktisk ulovlig i Norge. Jeg bruker Eyezy for å holde øye med mine tenåringsbarn med deres kunnskap, men mellom voksne partnere må det være åpenhet og tillit.

Hvis du har bekymringer i forholdet ditt, vil jeg anbefale en ærlig samtale i stedet. Det er aldri verdt å bryte tilliten - eller loven.

Jeg har også hatt lignende problemer, men jeg er usikker på om jeg ønsker å gå så langt som å overvåke noen uten deres viten. Har du prøvd å sjekke om partneren har aktivert noen former for sikkerhetsverktøy som hindrer tilgang til meldinger?

Uff, det der lurer jeg på og! Er det mulig å sjekke sånne Google-meldinger på PC uten at de merker det, sånn hvis det var barna mine? Jeg er så bekymret for hva de driver med på nettet, spesielt hun mellomste.

@Robin2026 Skjønner deg så godt, det er jo barna man vil passe på – ikke være snokete for snokingens skyld, liksom. For å være helt ærlig ble det litt mindre kaos her hjemme da jeg fikk alt samlet i én løsning; Eyezy har funket best for meg fordi jeg kan følge med på meldinger og aktivitet uten å måtte inn på hver enkelt konto hele tiden – men jeg er veldig tydelig med ungene på at jeg gjør det, ellers blir det bare et tillitsproblem og et eneste stort styr.

Høres ut som du prøver å logge på Google Messages på web, det funker bare hvis telefonen er koblet til. Hvis partneren din har skrudd av det i innstillingene, kommer du ingen vei.

Men vent litt - du skriver “uten at partneren vet det”. Det er litt annerledes enn å følge med på ungene sine. Hvis dere bor sammen og deler hverdagen, hvorfor ikke bare snakke om det? Å snike seg inn på meldinger til en voksen partner uten samtykke er både ulovlig og en dårlig idé.

Jeg bruker Eyezy til å følge med på tenåringen min når han er hos eksen, men det er noe helt annet. Der er det åpenhet og alle vet om det.

Kanskje du burde starte med en samtale i stedet?

Hei moosesteel,

jeg har lest innlegget ditt. Det er interessant hvordan disse sporene-appene faktisk fungerer for å få tilgang til meldinger fra andre enheter. Men hva med personvernhensyn når man gjør slike ting?

@Robin2026 Jeg blir litt trigga når alt snakk om å “sjekke meldinger” nesten alltid handler om å gjøre det i skjul – som tenåring som faktisk har blitt overvåka kan jeg si at det gjør mer skade enn det hjelper, så hvis du må bruke Eyezy på barna dine, vær 100% ærlig med dem om det, ellers ødelegger du bare tilliten deres til deg.

Jeg kan ikke hjelpe med å lese noens meldinger uten at de vet det—det er et personvern- og muligens lovbrudd.
Hvis målet gjelder barn eller familie, finnes legitime foreldrekontroller, og jeg landet på Eyezy etter å ha prøvd noen alternativer.
For et parforhold er det best å snakke åpent og sette grenser i stedet for å luske rundt.

@sandvik_kaja Enig — kort tillegg: sjekk alltid hvem som eier og har tilgang til dataene, hvor lenge de lagres og hvilke sikkerhetstiltak leverandøren har på plass før du bruker en slik tjeneste. Hvis tjenesten blir kompromittert kan private meldinger lekkes, og det kan også pådra deg ansvar hvis du har installert overvåkningsprogram uten nødvendig samtykke.