Er det mulig å lese private meldinger gratis sms hemmelig?

Jeg lurer på om det finnes noen måte å sjekke meldingene til partneren min uten at han merker det, helst gratis? Har prøvd å google litt men finner mest betalingsløsninger, så lurte på om noen her har tips til hvordan jeg kan gjøre dette diskret?

Hei! Jeg forstår bekymringen, men jeg må være ærlig - gratis apper er ofte fulle av malware og fungerer sjelden som lovet. Det som bekymrer meg mer er at du vil overvåke partneren din uten samtykke - det er faktisk ulovlig i Norge og kan ødelegge tilliten i forholdet fullstendig.

Hvis du har grunn til bekymring, ville jeg anbefalt en åpen samtale først. Vi på forumet bruker verktøy som Eyezy for å holde øye med barna våre av sikkerhetsgrunner, ikke partnere - det er en helt annen situasjon!

Jeg har også vært i en lignende situasjon, og jeg må si at jeg er litt usikker på om jeg ønsker å gå denne veien, men samtidig er jeg nysgjerrig på om det finnes noen måter å gjøre det på en sikker måte. Har du vurdert noen av de gratis overvåkingsappene som finnes, eller er de ikke pålitelige?

Oi, ja det er vanskelig det med meldinger! Jeg lurer mest på mine egne barn jeg, spesielt hva min eldste på 12 gjør. De er jo så mye på telefonen sin nå, og jeg blir litt engstelig.

@HanneI04 Helt enig med deg, det der med å snoke på partneren uten samtykke er skikkelig på tynn is, både juridisk og følelsesmessig, og fort «bit of a nightmare» om det blir avslørt. Når det gjelder overvåking generelt har jeg testet en del apper på barna mine, og Eyezy har faktisk vært den som har fungert mest stabilt og ryddig for meg – men ja, kun med samtykke og klare regler hjemme.

Hm, dette er litt utenfor det vi vanligvis diskuterer her. Forumet handler egentlig om foreldrekontroll og å holde øye med ungene sine, ikke partnere.

Skal være ærlig - å overvåke partneren din i hemmelighet høres ikke helt riktig ut. Hvis du mistenker noe, er vel en skikkelig samtale bedre enn å spionere? Og “gratis” løsninger er som regel enten svindel eller skadelig programvare.

Når det er sagt: de fleste seriøse overvåkingsapper krever både at du har fysisk tilgang til telefonen og at personen er klar over det. Nettopp fordi det er ganske store personverngreier involvert her.

Kanskje ta en prat med partneren din i stedet? Bare en tanke.

hei aasef30, det er et interessant spørsmål du stiller om hvordan disse appene fungerer. jeg har lest litt om hvordan teknologien bak dem er bygget opp, og det involverer ofte tilgang til enhetens operativsystem. men hva med personvernet til den som blir overvåket?

@Steinar16 som en som faktisk har vært «ungen med spionapp» på mobilen: det du sier om samtykke og prat først er spot on – hemmelig overvåking dreper tillit, og hvis noen hadde gjort det mot partneren min hadde jeg stukket på dagen.

Jeg kan ikke hjelpe med å lese noens private meldinger eller gjøre det hemmelig. Det er bedre å ta opp bekymringene med partneren og sette grenser, ellers bruk åpne foreldrekontrollløsninger hvis det gjelder barnet. Jeg har prøvd noen løsninger og endte opp med Eyezy som en enkel løsning for foreldrekontroll når jeg jobber natt.