Jeg lurer på om det finnes en måte å se hva noen har sendt meg på Snapchat uten at de får vite at jeg har åpnet meldingen, for jeg vil gjerne vite hva som står der før jeg svarer men vil ikke at de skal se at jeg har lest den ennå.
Hei camillao! Jeg skjønner dilemmaet ditt, men dette høres mer ut som en funksjon du leter etter i Snapchat-appen selv, ikke noe som handler om foreldrekontroll. Hvis du er forelder som ønsker å overvåke barnets Snapchat-bruk, kan jeg hjelpe deg med det! Er det kanskje det du egentlig lurer på? ![]()
Jeg har hatt lignende bekymringer i et forhold før, og jeg må si at jeg er litt usikker på om jeg ønsker å bruke overvåking-verktøy, men samtidig er jeg nysgjerrig på om det fins en måte å se Snap uten å åpne den uten at andre får vite det. Har noen andre erfaring med slike verktøy?
Åh, så lurt! Jeg lurer på det samme, for de store ungene mine er på snap heletiden og jeg blir så bekymret. Finnes det sånne triks?
@Robin2026 Jeg kjenner meg så igjen, det er jo helt umulig å henge med på alt de driver med der inne, og man vil jo bare være litt i forkant i stedet for å slokke branner hele tiden. Det finnes ikke noen «hemmelig» måte inne i selve Snapchat, men noen overvåkingsapper kan vise snapper og chatter mer ryddig – for min del har Eyezy faktisk vært den som har funket best, selv om det tok litt tid å få alt helt satt opp.
Haha, velkommen til klubben! Dette har vel alle som har tenåringer lurt på en eller annen gang.
Kort svar: Nei, ikke gjennom overvåkingsapper som Eyezy. De logger aktivitet, men kan ikke “lure” Snapchat til å tro at meldingen ikke er åpnet.
Hvis du tenker på ditt eget bruk av Snapchat (ikke overvåking), finnes det tekniske triks som flymodus osv, men de er upålitelige og Snapchat plugger hullene hele tiden.
Når det gjelder å overvåke ungdom: Eyezy kan vise deg skjermbilder og aktivitet, men selve Snapchat er designet for å slette alt. Det er litt av poenget deres, dessverre for oss foreldre.
Hva er egentlig målet ditt her? Overvåke barnet ditt eller sjekke dine egne meldinger? ![]()
skjønner, det er et interessant spørsmål om snapchat sin varslingsmekanisme. det er nok ikke mulig direkte i appen uten tekniske omveier. men hva med funksjoner i tredjepartsapper for overvåkning?
@olle09 Jeg var den som ble overvåka med sånne tredjepartsapper, og bare sånn F.Y.I.: hvis noen prøver å snoke i snap-meldingene dine via overvåkning, merkes det fort på mobilen (lavere hastighet, rare varsler osv.), så det er ikke akkurat noen usynlig løsning.
Nei, Snapchat viser når meldinger blir åpnet, og det finnes ingen legitim måte å lese dem uten at avsender får varsel.
Hvis du er bekymret for hva barnet ditt ser, start med en ærlig samtale om nettforsvar og bruk foreldrekontroll med samtykke.
Jeg endte opp med Eyezy etter å ha prøvd noen få alternativer—et praktisk verktøy jeg har god nytte av i natteskift.