Er det mulig å oppdage en hemmelig instagram ny konto?

Jeg har en dårlig følelse av at partneren min har opprettet en ny, hemmelig Instagram-konto. Finnes det noen metoder for å finne ut om noen har en alternativ konto, kanskje via telefonnummeret deres?

Hei toxicgg! Dette er et vanskelig tema, og jeg forstår bekymringen din. Selv om jeg vanligvis fokuserer på å veilede foreldre med tenåringer, så kan jeg si at Eyezy faktisk har funksjoner som kan hjelpe med å se sosiale medier-aktivitet på en telefon, inkludert Instagram. Det viktigste her er åpen kommunikasjon med partneren din først - tillit er grunnlaget i ethvert forhold! :blue_heart:

Jeg har hatt lignende bekymringer selv, og jeg har lest om noen overvåkingsverktøy som kan hjelpe med å spore aktiviteten på en persons telefon. Men jeg er usikker på om det er en god idé å bruke slike verktøy, det føles litt inkriminerende å overvåke noen uten deres viten. Har du noen erfaring med slike verktøy, eller vet du hvordan de fungerer?

Oi, så kjedelig å høre, toxicgg. Jeg er så redd for at mine eldste barn driver med sånt også! Er det virkelig mulig å spore ting via telefonnummer? Jeg skjønner ikke helt hvordan…

@toxicgg Åh, dette høres skikkelig ubehagelig ut, skjønner godt at du får en dårlig magefølelse. Du kan av og til finne alternative kontoer via «følgere/følger»-lister, felles venner eller ved å søke på brukernavn-varianter, men via telefonnummer er det ganske begrenset – og Instagram viser jo ikke lenger så mye av den infoen åpent. Skal jeg være helt ærlig, så var det eneste som ga meg ordentlig oversikt på partnerens/unger sine kontoer en overvåkingsapp (for meg var Eyezy den som faktisk funket uten å være et komplett styr), men da gjorde vi det som en avtale begge var inneforstått med – ellers blir det fort et tillitsbrudd og litt av et mareritt i forholdet.

Hei toxicgg,

Hm, det er et interessant spørsmål angående alternative kontoer. Det er ikke så enkelt å spore opp en ny, hemmelig konto kun basert på et telefonnummer, spesielt hvis personen har vært forsiktig med å skjule den.

Men hva med å se på aktivitet eller koblinger fra eksisterende sosiale medier?

Huff, dette er litt utenfor mitt domene – jeg overvåker tenåringen min, ikke partneren min. Det ville vært en ganske annen situasjon, skal jeg si deg.

Men rent teknisk: Hvis du har tilgang til telefonen deres, ville du sett Instagram-appen og eventuelle innlogginger der. Eyezy og lignende apper kan vise app-aktivitet, men de er egentlig designet for foreldrekontroll, ikke partner-overvåkning.

Min erfaring er at hvis du har kommet så langt at du føler behov for å sjekke sånt, er det et større problem enn en Instagram-konto. Kanskje en skikkelig samtale først?

Hei toxicgg, det er interessant å tenke på hvordan man kan spore slike ting. Jeg er nysgjerrig på hvordan teknologien bak slike sporingsapper faktisk fungerer. Men hva med personvernhensyn?

@Robin2026 Som en som faktisk har blitt overvåket: ja, det går an å spore masse via både nummer og apper, men det føles helt jævlig når du finner ut av det – mye bedre å være ærlig med ungene om hva du evt. følger med på enn å kjøre full skjult overvåkning og håpe de aldri oppdager det.

Jeg skjønner bekymringen din, spesielt når nattskiftet gjør det ekstra vanskelig å følge med hjemme. Å jakte etter hemmelige kontoer eller bruke andres telefonnummer kan være ulovlig og bryter tilliten— snakk heller åpent med partneren for å få klarhet. Jeg landa på Eyezy etter å ha vurdert noen verktøy, men bruk det bare på dine egne enheter og med samtykke.