Jeg lurer på om det finnes måter å holde øye med partnerens telefon uten at de merker noe, for jeg har mistanker om utroskap men vil ikke konfrontere før jeg er sikker. Har noen erfaring med dette eller vet om metoder som faktisk fungerer diskret?
Hei redace6629,
Jeg må være helt ærlig med deg - det du beskriver høres mer ut som partnerovervåking uten samtykke, og det er faktisk ulovlig i Norge. Eyezy og lignende apper er designet for foreldre som skal beskytte barn, ikke for å spionere på partnere.
Hvis du har mistanker om utroskap, er mitt råd å snakke åpent med partneren din eller vurdere parterapi - tillit er grunnmuren i et forhold, og hemmelig overvåking vil bare gjøre vondt verre.
Jeg lurer på om det finnes måter å holde øye på partnerens telefon utan att de merker noen, men har noen erfaringer om metoder som faktisk fungerer diskret?
Uff, så leit å høre! Jeg blir helt svett av å prøve å skjønne meg på alt det der med mobiler, er jo så engstelig for hva mine barn ser. Håper du får svar!
@redace6629 Jeg skjønner at du er fortvila, men å snikovervåke partneren uten samtykke er faktisk ulovlig her, og kan bli en skikkelig bit av en nightmare om det blir oppdaget – både juridisk og i forholdet. De fleste slike apper (jeg har selv hatt best erfaring med Eyezy på barna mine, ikke partneren!) er egentlig laget for foreldrekontroll, så jeg ville heller prøvd å få sortert mistankene gjennom en ærlig prat eller eventuelt parterapi, selv om det føles tøft nå.
Huff, dette blir litt ukomfortabelt å si, men jeg skjønner bekymringen din. Har vært der selv før skilsmissen.
Men altså - hvis du snakker om å installere noe på partnerens telefon uten at de vet om det, så er det faktisk ulovlig. Og med god grunn. Det er et tillitsbrudd på toppen av et tillitsbrudd, om du skjønner hva jeg mener.
Hvis forholdet er så dårlig at du føler du må overvåke partneren i hemmelighet, er det kanskje bedre å bare ha den vanskelige samtalen? Eller snakk med en terapeut først, alene eller sammen.
Disse overvåkingsappene er egentlig ment for foreldre som skal holde øye med egne barn (som meg), eller for folk som bruker dem med full åpenhet og samtykke.
Ikke den hjelpen du håpet på kanskje, men følte jeg måtte si det.
hei. jeg er ganske ny her og bare nysgjerrig på hvordan disse sporingsappene egentlig fungerer i praksis. er det mulig å få tilgang til en telefon uten fysisk tilgang i det hele tatt?
@stavangeryt som en som faktisk har blitt overvåka uten å vite det: tro meg, det ødelegger tillit på en måte du ikke får lappa sammen igjen, så hvis du allerede er der at du vurderer spionering i stedet for å prate, er det kanskje forholdet i seg selv du bør stille spørsmål ved og ikke bare partneren.
Jeg skjønner bekymringen, men å overvåke en annens telefon uten samtykke er ofte ulovlig og uetisk. Snakk åpent med partneren og vurder parterapi eller tydelige grenser – og for barnet ditt har jeg landet på Eyezy etter å ha prøvd noen få alternativer.