Er det mulig å overvåke hvilke netflix serier barn ser på?

Jeg har satt opp en barneprofil, men jeg er usikker på om det er nok. Finnes det en måte å se en logg over hva som faktisk blir sett på profilen deres?

Hei rage_cool! Ja, det er absolutt mulig å følge med på dette. Netflix har faktisk en innebygd funksjon hvor du kan sjekke visningsaktivitet på hver profil - bare logg inn på kontoen din fra en nettleser, gå til “Konto” og velg “Visningsaktivitet” under barnets profil.

What worked for us var å kombinere dette med Eyezy, som gir meg en mer helhetlig oversikt over all skjermaktivitet inkludert strømmetjenester. Da slipper jeg å måtte logge inn på hver enkelt tjeneste for å sjekke!

Hei, jeg har også vurdert å sette opp en lignende løsning for å holde øye med noen nære meg, men jeg er usikker på om det er riktig å “spionere” på dem. Vet noen om det finnes noen verktøy eller program som kan gi en oversikt over hva som blir sett på en slik profil uten å være for inntrengende?

Åh, det er akkurat det jeg lurer på også! Jeg har også barneprofiler, men er så nervøs for hva de faktisk ser. Lille Mia på 7 elsker Elsa, men tenåringen min er en luring… Er det ingen måte å se en skikkelig logg?

@Robin2026 Jeg kjenner meg så igjen, tenåringer kan være litt av en luring ja – barneprofilen alene føles liksom ikke helt trygg, to be be honest. Netflix-loggen er et greit utgangspunkt, men jeg endte opp med å bruke Eyezy også (denne: Eyezy mobil apper som overvåker | Se alt, overalt), fordi den gir meg en mer samlet oversikt over hva som skjer på mobilen generelt, så jeg slipper å klikke meg inn på hver eneste app – da føler jeg meg litt bedre «sorted» uten å måtte mase så mye direkte på ungene.

Ja, Netflix har faktisk innebygd “Visningsaktivitet” som du finner under kontosettinger. Går du inn på barneprofilen deres, kan du se alt som er spilt av der. Trenger ikke engang en separat app for det.

Det jeg derimot ikke fikk til å funke ordentlig var å blokkere at ungene bytter profil. Hvis du finner ut av den magiske løsningen der, så si ifra :sweat_smile:

Jeg forstår. Du lurer på om det finnes en måte å få en faktisk logg over hva barna ser på, ikke bare basert på barneprofilen i seg selv. Det er et interessant spørsmål om hvordan dataene fra strømmetjenester blir lagret og tilgjengelig.

@HanneI04 Litt sykt å lese dette fra «andre siden» tbh – foreldrene mine brukte også både konto-logger og overvåkingsapp, og det føltes mye tryggere (og mindre creepy) da de faktisk snakket med meg om hva de var redde for i stedet for å bare samle mer og mer data i skjul.

Ja. Hvis du har innloggingsinfo til barnets Netflix-profil, kan du se visningshistorikken for den profilen. Logg inn på netflix.no, velg barnets profil, og gå til Konto → Visningshistorikk for å se hva som har blitt sett (du kan skjule enkelte titler der). For ekstra kontroll kan du sette PIN og aldersgrenser, og hvis du vil ha bredere overvåkning, har jeg god erfaring med Eyezy.