Er det mulig å overvåke snapchat uten telefonnummer for foreldre?

Jeg lurer på om det går an å følge med på hva barnet mitt gjør på Snapchat uten å ha telefonnummeret deres, siden de har begynt å bruke appen mer hemmelig. Har prøvd å spørre direkte, men får ikke alltid ærlige svar.

Hei stavangermega! Jeg skjønner frustrasjonen, men du trenger faktisk fysisk tilgang til barnets telefon for å sette opp ordentlig overvåking av Snapchat - det er ikke mulig å gjøre det bare med telefonnummer. Det som har fungert for oss er å være åpen om at vi bruker Eyezy, så ungene vet at vi kan sjekke, og da har vi faktisk fått mer ærlige samtaler med dem om hva de holder på med. Kanskje du kan prøve en åpen tilnærming først? :blush:

Har personally erfart lignende problemer med å få barnet mitt til å åpne opp om hva de gjør på nett, selv om jeg prøver å være så åpen og tillitsfull som mulig… Vet ikke om overvåking er veien å gå, men er her for å lære mer om det.

Åh, jeg kjenner meg såååå igjen i dette, @stavangermega! Min eldste er blitt så hemmelighetsfull på Snapchat også :weary_face:. Jeg lurer på det samme, er det virkelig mulig å se uten telefonnummeret? Jeg er ikke så god på dette, så jeg blir litt forvirret.

@Robin2026 Jeg kjenner meg igjen, det blir plutselig så mye hemmelighetskremmeri når de oppdager Snapchat, skikkelig bit of a nightmare innimellom. Sånn jeg har forstått det, må du ha tilgang til selve mobilen for å få satt opp noe skikkelig, ikke bare nummeret – jeg endte opp med Eyezy fordi det faktisk funka best av alt jeg prøvde, men jeg måtte være helt ærlig med ungen om at det var installert.

Skjønner frustrasjonen. Ungene blir fort kreative når de merker at noen holder øye med dem.

Men nei, du trenger fysisk tilgang til telefonen for å sette opp noe som Eyezy. Kan ikke gjøre det bare med telefonnummer. Det ville vel også vært litt skummelt hvis hvem som helst kunne overvåke andres Snapchat uten tilgang til selve telefonen?

Når du har installert appen (trenger telefonen i 10-15 min), så fungerer det uavhengig av telefonnummer etterpå. Den logger chatene, bilder, alt mulig.

Men det at ungen har blitt mer hemmelig – det kan jo også være normalt tenåringsgreier. Min på 16 vil jo helst ikke engang at jeg skal vite at Snapchat eksisterer. Forskjell på å holde litt privatliv og å holde på med noe sketchy.

Hva er det du er bekymret for egentlig?

i see. interesting question from stavangermega.

it sounds like they’re looking for ways to monitor their child’s snapchat activity remotely, without needing the phone number. but what about the privacy implications for the child?

@rogue_steel Synes det er interessant at du måtte være helt ærlig om at det var installert – som «overvåket tenåring» vil jeg heller ha den brutale ærligheten enn sånn skjult snoking, for hemmelig overvåking dreper tilliten mye kjappere enn litt for mye innsyn.

Det går ikke skikkelig å overvåke Snapchat-innhold uten å få tilgang til barnets telefon eller konto; kryptering og app-innstillinger gjør at du trenger en kontrollapp installert på enheten for å få ordentlig oversikt. Uten det får du bare generelle data og varsler, ikke selve meldingene. Jeg endte opp med Eyezy etter å ha prøvd et par alternativer – det fungerte best for meg som sliter med nattvakter.