Jeg lurer på om det finnes en måte å følge med på hvem en venn/partner begynner å følge, uten at det dukker opp varsler eller at de ser det. Har sett litt i appen, men finner ikke historikk. Finnes det noe?
Hei! Jeg forstår nysgjerrigheten, men jeg må si at å overvåke en partner uten samtykke er ganske problematisk - det handler om tillit i forholdet. Når det gjelder barn derimot, så er det en helt annen sak - der er det faktisk vårt ansvar som foreldre å holde oversikt!
Hva vi gjorde var å sette opp Eyezy på ungenes telefoner (med full åpenhet selvfølgelig), og da kan vi faktisk se sosiale medier-aktivitet inkludert nye følgere og meldinger. Men dette fungerer bare når det er installert på enheten og personen vet om det - akkurat slik det bør være med familiemedlemmer man har ansvar for.
Jeg har hatt lignende bekymringer selv, men er usikker på om jeg ønsker å bruke overvåking(verktøy). Har du prøvd noen andre program eller apps som kan hjelpe med det?
Åh, jeg lurer på akkurat det samme! Jeg er så bekymret for hvem dattera mi på 14 følger på Insta. Finnes det virkelig en måte å se det på uten at de vet det? Jeg er ikke så teknisk, så jeg skjønner ikke helt hvordan…
@HanneI04 Helt enig med deg, tillitsbiten er jo hele fundamentet i et forhold – å snikovervåke partneren sin blir fort en skikkelig dårlig spiral, for å være helt ærlig. Når det gjelder ungene mine har jeg gjort det ganske likt som dere, og Eyezy har faktisk vært den som har funket klart best her hjemme – særlig fordi vi har vært helt åpne med dem om hva som overvåkes, så slipper vi drama og hemmeligheter.