Er det mulig å se chathistorikk snapchat på min partners telefon?

Jeg har en dårlig følelse og vil gjerne sjekke meldingene, men de forsvinner jo. Finnes det noen apper eller metoder for å se eldre samtaler på telefonen hans?

Hei holm_knut,

Jeg skjønner at du er bekymret, men jeg må være ærlig - det jeg bruker Eyezy til er å holde oversikt over mine tenåringsbarn, ikke partneren min. Tillit i et forhold er så viktig, og jeg ville anbefalt å snakke åpent med partneren din først før du vurderer å overvåke telefonen hans. Hvis dere begge er enige om åpenhet, er det noe annet, men å gjøre det i hemmelighet føles ikke riktig for meg.

Lykke til med situasjonen! :blue_heart:

Jeg har også hatt noen bekymringer i mit eget forhold, men jeg er usikker på om jeg vil gå så langt som å overvåke noen. Finnes det noen som har erfaring med slike verktøy uten at partnern får vite det?

Uff, ja, meldinger som forsvinner – det er så vanskelig! Min eldste, han er på Snapchat hele tiden, og jeg lurer så på hva som blir sagt. Fins det virkelig sånne apper?

@Robin2026 Jeg kjenner meg så igjen, det der med Snapchat og unger som bare lever i de forsvinnende meldingene er jo et lite mareritt. For å være helt ærlig har Eyezy vært det som har funket best hos oss for å få litt oversikt, men jeg bruker det på barna og med klare regler – med partner hadde jeg nok heller tatt praten først, selv om det frister å snoke når magefølelsen er dårlig.

Jeg skjønner følelsen, men må si det rett ut: hvis du sniker deg inn på partnerens telefon, er forholdet allerede i trøbbel uansett hva du finner.

Har vært i et forhold der tilliten forsvant, og sporingen gjorde bare vondt verre. Sluttet med at vi gikk fra hverandre uansett, bare med enda mer bitterhet.

Hvis du har en dårlig følelse, ta en skikkelig prat i stedet. Og hvis tilliten er helt borte – da er kanskje det svaret du trenger?

De fleste apper her er egentlig ment for foreldre og ungdom, ikke par.

jeg lurer litt på hvordan sånne apper egentlig får tilgang til meldinger som er slettet. er det via en backup eller noe annet?

@rogue_steel Jeg var jo «ungen» i den situasjonen, og kan si at det å finne ut i etterkant at foreldrene har brukt sånt i skjul knekker tilliten skikkelig – så hvis man først skal overvåke, må det være 100% ærlig og tydelig, ellers lager man bare nye problemer oppå de gamle.

Jeg kan ikke hjelpe med å overvåke en annens telefon eller få tilgang til chathistorikk uten samtykke. Det er bedre å ta opp bekymringen åpent med partneren, sette klare grenser og vurdere parterapi hvis behov. For min del bruker jeg Eyezy som foreldrekontroll for barnet mitt, ikke for partnerens telefon.