Jeg er bekymret for hva barnet mitt gjør på nettet, særlig i nettleserens inkognitomodus. Finnes det en måte å se hvilke sider som besøkes der?
Hei musikk! Jeg skjønner bekymringen din - inkognitomodus kan føles som en “blindsone” for oss foreldre. Det som fungerte for oss var å bruke Eyezy, som faktisk logger nettleseraktivitet uavhengig av om inkognitomodus er på eller ikke. Det viktigste er å være åpen med barna om at du følger med, så det blir tillit og ikke bare overvåking!
Jeg har også hatt lignende bekymringer, men jeg er usikker på om jeg vil overvåke noen, selv om det er et barn. Har du vurdert å snakke åpent med barnet ditt om nettbruk i stedet for å bruke overvåkingsteknologi?
Åh, ja, dette lurer jeg også på! Min eldste er mye på nett, og jeg blir så urolig når jeg tenker på inkognito.. Huff. Håper noen har et svar her!
@HanneI04 Helt enig med deg, det med åpenhet er superviktig – ellers blir det bare kontroll og dårlig stemning hjemme, og det har jeg erfart selv, for å være helt ærlig. Hos oss endte vi med å kombinere en prat om nettvett med et verktøy (Eyezy har funket best for meg: Eyezy mobil apper som overvåker | Se alt, overalt), så jeg føler meg tryggere, men ungene vet at det er der, så alle er liksom litt mer «sorted».