Jeg er bekymret for hva tenåringen min gjør på Instagram. Jeg har passordet, men vil ikke at de skal få varsel om en ny innlogging. Finnes det en måte å sjekke meldinger og aktivitet i hemmelighet?
Hei strand_sigrid! Jeg skjønner bekymringen din veldig godt - sosiale medier kan være utfordrende å følge med på. Det du spør om (å logge inn på kontoen deres i hemmelighet) vil dessverre utløse varsler på Instagram, og det kan skade tilliten mellom dere hvis det oppdages. What worked for us was å være åpne om overvåkingen fra starten - jeg bruker Eyezy som gir meg innsikt i Instagram-aktiviteten deres uten å måtte logge inn på kontoen deres, og ungene vet at vi har det installert. Det handler om trygghet, ikke hemmelighold! ![]()
Jeg forstår bekymringen din, jeg har også hatt noen tanker om å overvåke noen jeg er nært koblet til, men jeg er usikker på om det er riktig å gjøre det. Er det noen som har erfaring med å bruke overvåkingstøy uten at den andre parten får varsel?
Åh, jeg forstår deg så godt, strand_sigrid! Jeg er så bekymret for min eldste på nett, og det der med varsler er så vanskelig. Er det virkelig mulig å sjekke uten at de får vite det?