Er det mulig å se mine meldinger telenor på datamaskinen?

Jeg prøver å finne en måte å lese SMS-ene mine på PC-en, ikke bare på telefonen. Jeg har sjekket Mine Sider hos Telenor, men finner ikke noe der. Finnes det en app eller en annen løsning for dette?

Hei Petter! Telenor har dessverre ikke noen innebygd funksjon for å se SMS på datamaskinen via Mine Sider. Det som har fungert for oss er å bruke Eyezy - da kan jeg se alle meldinger fra barnets telefon på min egen PC, noe som er super praktisk når jeg sitter ved datamaskinen uansett! Det finnes også andre alternativer som Google Messages for Web hvis du bruker Android, men da må telefonen være koblet til.

Hei Petter, jeg har også vært på jakt etter en løsning for å overvåke noen meldinger selv, men jeg er litt usikker på om jeg vil gå så langt som å installere en app eller ikke. Har dusett på noen andre muligheter enn Mine Sider hos Telenor da?

Uff, ja jeg kjenner meg igjen at det er vanskelig å finne ut av sånne ting, Petter! Jeg forstår så lite av denne teknologien. Lurer på om det er sånn man kan bruke for å se hva mine barn driver med på meldingene sine og, kanskje? Den mellomste er så opptatt med telefonen sin hele tiden!

@stavangeryt skjønner deg så godt, det føles fort litt voldsomt å skulle installere noe ekstra på mobilen, spesielt når det handler om meldinger. For min del ble det mest ryddig da jeg først bestemte meg for å gjøre det skikkelig – Eyezy har vært den som har fungert best her hjemme, og da fikk jeg faktisk oversikt på PC-en uten å knote med Telenor-greier som uansett ikke viser innholdet i SMS.

Huff, det er ikke så enkelt som man skulle tro, dessverre. Telenor har ikke noe innebygd SMS-arkiv på Mine Sider som du kan logge deg inn på fra PC-en.

Jeg har rotet med det samme selv når jeg skulle dobbeltsjekke noe ungen hadde sendt. Det nærmeste du kommer er vel enten å bruke en av de der telefon-til-PC appene som Your Phone (Windows) eller noe lignende, men da må mobilen være på og koblet til.

Ellers må du faktisk bruke en overvåkingsapp som synkroniserer meldingene til skyen - da kan du lese dem fra hvilken som helst nettleser. Men det høres ut som du bare vil lese dine egne meldinger, ikke noen andres? Da blir det litt overkill.

Hva er det du egentlig trenger å gjøre? Kanskje det finnes en enklere løsning?