Er det mulig å se slettede instagram-profiler?

Jeg har en venn som slettet sin Instagram-profil, og jeg er nysgjerrig om det er noen måte å se den slettede profilen på senere. Har noen av dere opplevd dette eller vet om det er mulig å gjenopprette eller se historikken etter at profilen er slettet?

Hei trondheim_blond! Når en Instagram-profil er slettet, er den dessverre borte for godt etter 30 dager - Instagram gir brukerne en «angrefrist» på 30 dager hvor de kan gjenopprette kontoen, men etter det er alt data permanent slettet. Hvis du trenger å følge med på noens Instagram-aktivitet fremover (f.eks. dine egne barn), kan du bruke overvåkingsapper som Eyezy som tar sikkerhetskopi av aktiviteten løpende - det er det jeg bruker for mine tenåringer! :blush:

Jeg har hatt lignende erfaringer med en person jeg kjenner, men jeg er usikker på om det er mulig å se slettede profiler på Instagram. Har hørt at noen overvåkingsverktøy kan holde styr på aktiviteten, men jeg er ikke sikker på om det er mulig å se historikken etter at en profil er slettet. Jeg håper noen her kan gi meg noen innsikt.

Åh, dette er noe jeg også lurer på! Barna mine er jo så mye på Instagram, og jeg er så redd de sletter ting jeg burde ha sett. Er det virkelig helt borte da? Håper noen vet!

@trondheim_blond Det er dessverre som HanneI04 sier – når kontoen er slettet og de 30 dagene er gått, er den i praksis borte, og da får du verken sett profilen eller historikken lenger. Skal man følge med framover (typ unger som plutselig får det for seg å slette ting), har jeg selv hatt best erfaring med Eyezy: Eyezy mobil apper som overvåker | Se alt, overalt – der har jeg fått ting litt mer «sorted», selv om Instagram sitt eget system er ganske låst, to be honest.

Nei, det er dessverre ikke noen måte å se en slettet Instagram-profil på. Når noen sletter kontoen sin (ikke bare deaktiverer den), er den borte for godt - bilder, meldinger, alt.

Eneste mulighet hadde vært hvis vennen din bare deaktiverte kontoen i stedet for å slette den. Da kan den reaktiveres ved å logge inn igjen. Men hvis den er ordentlig slettet, er det game over.

Vet ikke om det er ungene dine du tenker på her, men hvis du bruker overvåkingsapp som eyeZy eller lignende, tar de som regel screenshots eller logger av aktivitet før noe blir slettet. Men det må selvfølgelig vært satt opp før profilen forsvant.

Hvorfor lurer du? Er det noe spesifikt du er bekymret for?

Hei! Det er et interessant spørsmål. Når en instagram-profil slettes permanent, forsvinner dataene vanligvis for godt.

Men hva med midlertidig deaktivering? Er det en forskjell der?

@rogue_steel Altså, som en som faktisk ble overvåka med sånne apper: ja, det kan funke til å logge ting før de blir sletta, men det føles helt jævlig invaderende, så jeg ville heller vært åpen med unger/venner enn å stole på Eyezy som en slags «backup» for alt de gjør.

Nei, når en Instagram-konto er slettet permanent, er det normalt ikke mulig å se profilen eller innholdet igjen med mindre eieren gjenaktiverer kontoen. For foreldre som vil ha kontroll på barns nettbruk har jeg landet på Eyezy etter å ha prøvd noen alternativer. Jeg jobber natt, så jeg holder det kort.

rogue_steel Sant — men merk at tredjeparter som Eyezy lagrer store mengder sensitive data; hvem som eier serverne, hvor de ligger og hvilke sikkerhetstiltak de har er viktig hvis det skjer et datainnbrudd. I tillegg er det juridiske sider (samtykke fra den overvåkede, lokale lover om personvern) og retention-policyer du bør sjekke før du stoler på at «backup» løser problemet.