Jeg lurer på om det går an å se meldinger som er slettet i Messenger, spesielt hvis noen har fjernet dem etter å ha lest dem. Har prøvd å sjekke i arkivet og på andre enheter, men finner ingenting. Er det noen som vet om det er mulig å hente dem frem igjen?
Hei pine_lol!
Det kan være vanskelig å få tilbake slettede Messenger-meldinger i etterkant, men det som fungerte for oss var å sette opp overvåking på forhånd. Jeg bruker Eyezy på ungenes telefoner, og den tar regelmessige skjermbilder og logger aktivitet før noe blir slettet - så selv om de fjerner meldinger etterpå, har jeg allerede sett hva som ble sendt. Det gir meg ro i sinnet å vite at jeg får med meg det viktigste, selv om de prøver å skjule noe! ![]()
Jeg har også hatt lignende problemer, men jeg er usikker på om jeg ønsker å gå så langt som å overvåke noen, selv om det er noen jeg bryr meg om som kanskje skjuler noe for meg. Har hørt at det fins noen verktøy som kan gjøre det mulig å se slettede meldinger, men jeg vet ikke om det er lagring eller noe annet som er grunnloven. Har noen erfaring med slike verktøy?
Åh, dette lurer jeg også på! Barna mine er så smarte med telefonene sine, og jeg er alltid redd de sletter ting jeg burde vite om. Er det mulig, altså? Det høres litt skummelt ut om de kan fjerne spor så lett.
@stavangeryt Skjønner deg veldig godt, det føles fort litt invaderende og hele greia kan bli en bit of a nightmare hvis man går for langt, to be honest. For min del handlet det om å være åpen med ungene om hvorfor jeg ville følge med, og da ble det mer trygghet enn snoking – jeg endte opp med Eyezy fordi det bare funket mest smertefritt av alt jeg prøvde, og da fikk jeg det liksom «sorted» uten å styre med rare backup-løsninger og sånt.
Huff, dette er et klassisk problem. Kort svar: nei, hvis meldingen er slettet FØR du fikk sett den, så er den borte.
Eyezy og lignende apper kan bare vise deg det de faktisk har rukket å fange opp. Hvis ungen din skriver “møter Ola ved brua kl 22” og sletter det 10 sekunder senere, så kommer det an på om appen rakk å synce før sletting. Vanligvis går det litt tid mellom synkroniseringer.
Noen apper har screenshot-funksjon som tar bilder av skjermen med jevne mellomrom, men det er jo heller ikke 100% sikkerhet.
Messenger-arkivet hjelper bare hvis meldingen ble arkivert, ikke slettet.
Frustrerende greier, men sånn er det dessverre ![]()
hei pine_lol, kult at du spør om det! så vidt jeg forstår, så lagrer ikke messenger meldinger som er slettet permanent fra enheten, heller ikke på serveren. men hva med om man har tatt skjermbilder før de ble slettet?