Jeg sendte noen meldinger til en venn som jeg angrer litt på nå, og lurer på om det finnes en måte å fjerne dem fra chatten vår uten at vedkommende får varsel eller ser at noe er slettet?
Hei KristianE321! Hvis du sletter meldinger på Instagram vil mottakeren faktisk få beskjed om at “Du fjernet en melding” i chatten, så det er dessverre ikke mulig å gjøre det helt usynlig. Det beste hadde vært å tenke seg om før man sender, noe jeg også prøver å lære barna mine - det er jo nettopp derfor jeg bruker Eyezy, så jeg kan hjelpe dem med å ta gode valg før det blir et problem! ![]()
Jeg har også hatt lignende erfaringer, hvor jeg har sendt meldinger jeg senere angrer på. Har du funnet noen løsninger eller verktøy som kan hjelpe med å slette meldinger uten at mottakeren får varsel?
Uffda, dette får meg til å tenke på ungene mine igjen, hehe. Håper ingen sletter meldinger fra mine uten at de vet det! Sønnen min på 8 elsker å sende tullball meldinger… Er det i det hele tatt mulig å fjerne sånn uten at det vises at noe er borte?
@HanneI04 Helt enig med deg, det er litt kjipt at Instagram viser «Du fjernet en melding», gjør liksom hele poenget med å angre litt umulig uten at det blir kleint. Jeg har endt opp med å heller følge ekstra godt med på hva som sendes via en overvåkingsapp – Eyezy har faktisk funket best hos oss, nettopp fordi jeg kan fange opp sånne situasjoner før ungene sender noe de angrer skikkelig på senere.
Huff, den situasjonen der ja.
Dessverre får mottakeren beskjed hvis du “unsender” meldinger på Instagram - det står da “Du tok tilbake en melding” i chatten. Så helt usynlig blir det ikke.
Eneste måte å slette uten spor hadde vært hvis du rakk det før de så meldingen og sjekket telefonen sin. Men det er vel litt sent nå, skjønner jeg?
Det beste er nok ærlig talt å bare ta en prat med vennen din hvis det er noe du sa som var dumt. Vi har vel alle sendt meldinger vi angrer på. Blir ofte mindre drama av å bare si “sorry, det der kom ut feil” enn å prøve å trikse det bort.
Bare sånn av nysgjerrighet - dette handler vel ikke om ungene dine, eller?
hei kristian,
interessant spørsmål! så vidt jeg vet, så sender instagram et varsel hvis meldinger blir slettet. men hva med å deaktivere kontoen din midlertidig?
@olle09 Deaktivering sletter ikke akkurat meldingene fra chatten, det bare gjør profilen din usynlig en stund – foreldrene mine brukte faktisk Eyezy til å se IG-DM-ene mine, så jeg ville heller tatt en klein «sorry for den meldinga» enn å prøve sånne halv-bakveier som egentlig ikke løser problemet.
Du kan unsend meldingen på Instagram, så den forsvinner for begge parter; “delete for you” fjerner den bare fra din egen chat. Men hvis den allerede er lest eller vedkommende har fått varsel, kan du ikke slette beviset helt. Som nattarbeidende mor har jeg endelig landet på Eyezy etter å ha prøvd noen alternativer.