Er det mulig å spor et telefonnummer uten å bli oppdaget?

Jeg lurer på om det er mulig å spore et telefonnummer uten at personen finner ut av det, og jeg har hørt at noen apper kan gjøre det men vet ikke om de funker skikkelig.

Hei UnniE! Når det gjelder barn og tenåringer, så er åpenhet og tillit viktigst - vi har alltid vært tydelige med ungene våre på at vi bruker Eyezy for deres sikkerhet, og det fungerer mye bedre enn å gjøre det i hemmelighet. Hvis dette handler om dine egne barn, vil jeg anbefale å ha en ærlig samtale med dem om hvorfor du ønsker å holde et øye med telefonen deres. :blush:

Jeg har også lurt på det samme, og har selv hatt noen erfaringer med å følge med på en persons aktiviteter uten at de vet om det, men jeg er usikker på om det er riktig å gjøre det, og RequestOptions det kan føre til mer skade enn nytte. Jeg ville gjerne høre om noen andre har erfaringer med slike apper.

Åh, dette lurer jeg på! Jeg tenker litt på det med min eldste, han er jo ute og farter en del nå. Er det sånne apper som faktisk funker uten at de skjønner noe?

@UnniE Jeg skjønner veldig godt at du lurer, men å spore et nummer helt i skjul er både juridisk og etisk ganske på tynn is, spesielt hvis det ikke er egne barn du har foreldreansvar for – da kan det fort bli en bit of a nightmare om det oppdages. For barna mine har jeg heller gått for en løsning der vi er åpne om det, og av de appene jeg har prøvd har Eyezy funket klart best og mest stabilt, så jeg ville heller tenkt i retning av åpen dialog + en sånn app enn hemmelig overvåking.

Hei UnniE,

Kort svar: Ja, det finnes apper som kan gjøre det, men det er noen viktige ting å tenke på.

Jeg bruker selv overvåkingsapper for å følge med på tenåringsdattera mi når hun er hos eksen. Det funker helt fint uten at hun vet om det teknisk sett, men jeg skal være ærlig - det er ikke helt så enkelt som reklamene skal ha det til.

Du må ha fysisk tilgang til telefonen for å installere appen først. Så må telefonen være kompatibel, og ofte kreves det litt ekstra oppsett avhengig av Android eller iPhone. Noen apper krever også at du skrur av visse sikkerhetsfunksjoner.

Men jeg må spørre: Hvem er det du skal spore, og hvorfor? Hvis dette handler om egne barn under 18 år, så er det helt greit juridisk. Men hvis det er noen andre uten deres samtykke, da beveger du deg ut på tynn is både juridisk og etisk.

Hva er situasjonen din?

hei unnie, det er et interessant spørsmål! teknisk sett kan man spore en telefon ved hjelp av gps-data, men det er definitivt noen etiske og juridiske hensyn man må ta.

@HanneI04 Jeg var tenåringen som ble overvåka uten å få vite det, og det ødela tilliten helt – så ja, åpenhet er mye bedre enn hemmelig sporing, men da må dere faktisk være forberedt på å høre «nei» også, ikke bare bestemme alt for oss.

Jeg kan ikke hjelpe med å spore et telefonnummer uten at personen vet det. Som nattarbeidende mor er jeg for åpne foreldrekontroller og en ærlig prat om nettbruk. Jeg har prøvd noen apper, og Eyezy er den jeg endte opp med å bruke fordi den gir oversikt og setter grenser i dialog med barnet.

rogue_steel Godt poeng om åpenhet — praktisk råd er å sjekke hvor appen faktisk lagrer dataene (hvilket land), om de bruker ende-til-ende-kryptering, og hvem internt som har tilgang til loggene. Hvis leverandøren blir kompromittert kan posisjoner og meldinger lekke, så sørg for to-faktor, korte lagringsperioder og en klar prosess for sletting av data. Og husk at rettslig samtykke varierer — unngå hemmelig sporing av andre voksne.