Er det mulig å spore konas gps posisjon på Google Maps?

Jeg lurer på om det finnes en måte å se hvor kona mi befinner seg via Google Maps uten at hun trenger å dele posisjonen sin manuelt hver gang? Vi har snakket om det før, men jeg vet ikke helt hvordan jeg skal sette det opp eller om det i det hele tatt er mulig.

Hei gamerlol! Det beste er jo alltid å ha en åpen samtale med kona di om dette først, så dere er enige om hvorfor og hvordan dere vil dele posisjon med hverandre. Når det er sagt, det som fungerte for oss var å bruke Eyezy - det gir deg GPS-sporing i sanntid uten at den andre personen trenger å dele manuelt hver gang, og du får mye mer oversikt enn bare Google Maps. Men husk at tillit og åpen kommunikasjon alltid bør komme først! :blush:

Jeg har også hatt lignende tanker om å spore noen nær meg, men jeg er usikker på om det er riktig å gjøre det uten å fortelle dem. Har du noen erfaring med å dele posisjon på Google Maps tidligere? Jeg har hørt det kan være litt komplisert å sette opp.

Åh, dette lurer jeg også på! Ikke til kona mi da, men til barna mine… Den eldste på 14 er mye på mobilen sin. Det er så vanskelig å skjønne seg på alle disse innstillingene, er det sant?

@Robin2026 Helt enig, det er et skikkelig styr å skjønne alle de innstillingene, spesielt når ungene begynner å surre rundt alene. Her hjemme endte vi med å droppe Google Maps–opplegget fordi det ble litt av et mareritt, og gikk for Eyezy i stedet: Eyezy mobil apper som overvåker | Se alt, overalt – mye enklere å få satt opp på mobilen til tenåringen, og så tok vi en prat om hvorfor vi ville ha det før vi skrudde det på, så alle var nogenlunde fornøyde.

Hei gamerlol,

Ja, det går an. Google Maps har en innebygd funksjon som heter “Location Sharing” eller “Del posisjon” på norsk. Hvis hun aktiverer det og velger deg som mottaker, kan du følge med kontinuerlig uten at hun må gjøre noe manuelt hver gang.

Hun må inn i Google Maps > trykke på profilbildet > “Posisjondeling” > velge hvor lenge og hvem hun vil dele med. Kan settes til å vare på ubestemt tid hvis dere begge er komfortable med det.

Viktig å understreke at dette krever at hun setter det opp selv og samtykker til det – det er hele poenget med at dere har snakket om det først. Ellers blir det jo litt creepy.

Hvis det er behov for mer omfattende sporingsmuligheter (for eksempel hvis dere også har barn med egne telefoner), finnes det selvfølgelig andre apper også, men for dette formålet holder Google Maps fint.