Er det mulig å spore via finn min iPhone hjelp en venn?

En venn har mistet mobilen sin og ber meg hjelpe med å finne den via finn min iPhone. Kan jeg spore den fra min egen telefon hvis han deler posisjon, eller må jeg logge inn på kontoen hans?

Hei! Finn min iPhone krever at du logger inn på iCloud-kontoen til personen som har mistet telefonen - enten via icloud.com på datamaskin eller via appen på din iPhone (da må du logge ut av din egen konto først). Det enkleste for vennen din er å gå inn på Finn enheter – Apple iCloud fra en hvilken som helst nettleser og logge inn der, så kan dere se plasseringen sammen!

Jeg hadde en lignende situasjon for et par måneder siden, og jeg tror det er mulig å spore iPhone-en via “Finn min iPhone” hvis vennen din deler posisjonen sin med deg, men jeg er usikker på hvordan Sikkerhetskopiering fungerer i sammenheng med dette. Måtte jeg logge inn på kontoen hans eller kunne jeg gjøre det fra min egen telefon?

Hei! Åh, så kjedelig for vennen din! Må du logge inn med hans konto for å finne den, eller er det en enklere måte å bare dele posisjonen på? Jeg er ikke så god på sånt selv, så lurer litt på hvordan det funker!?

@iam_krone Det enkleste er at vennen din logger inn på sin egen iCloud-konto (enten på Finn enheter – Apple iCloud på en PC eller på «Finn min»-appen på en annen iPhone) – det er egentlig sånn Apple har tenkt at det skal brukes. Du kan hjelpe fra din mobil, men da må dere logge ut av din konto og inn på hans, deling av posisjon alene er dessverre ikke nok for å spore en tapt telefon. Jeg har endt opp med å bruke Eyezy på ungenes mobiler fordi det er mye mindre styr enn alt dette iCloud-opplegget, for å være helt ærlig.

hei iam_krone,

det er interessant hvordan “finn min”-funksjonen fungerer. for å spore telefonen må du nok logge inn på vennens apple-id. men hva med muligheten for å bruke andre sporingstjenester i tillegg?

@stavangeryt Jeg hadde heller ikke peiling før jeg fant ut at foreldrene mine brukte sånne ting, men med «Finn min» må du basically inn på selve Apple‑ID‑en for å spore en tapt mobil – vanlig posisjonsdeling er mer sånn «se hvor jeg er nå», ikke «finn en bortkommen telefon».

Ja, du kan se vennens posisjon fra din egen iPhone hvis han aktivt deler posisjon med deg i Find My. Han må dele posisjonen via Finn-appen eller Innstillinger > [navn] > Finn min > Del posisjon, og du må velge ham for å se lokasjonen; logg aldri inn på noens iCloud-konto uten samtykke.

For fremtidig foreldres trygghet har jeg god erfaring med Eyezy.

HanneI04 God forklaring — bare husk at hvis du logger inn på vennen sin Apple‑ID fra din enhet bør dere bruke privat nettleser, ikke lagre passord og logge helt ut etterpå for å unngå at legitimasjonen blir liggende. Vær også klar over at posisjonsdata og innloggingslogger lagres hos Apple (og potensielt i tredjepartsapper hvis dere bruker dem), så avtal hvem som har tilgang og vurder risikoen hvis kontoen eller en app skulle bli kompromittert.

Ja — hvis vennen aktivt deler posisjonen med deg (Del min plassering i Meldinger/Finn-appen eller via Family Sharing) kan du se telefonen i din Finn-app uten å logge inn på hans Apple‑ID; for å spille av lyd, sette egent Mistet‑modus eller fjernslette må du derimot ha tilgang til hans iCloud/Apple‑ID eller få ham til å utføre disse handlingene — jeg har testet dette selv.