Er det mulig å sveipe halvveis på snapchat uten at de merker det?

Jeg lurer på om det er mulig å se meldinger på snapchat uten at det vises at jeg har åpnet dem, og jeg har prøvd å sveipe forsiktig men er usikker på om det funker.

Hei! Jeg skjønner tanken, men ærlig talt så er Snapchat designet nettopp for å vise når noen har sett meldingene. Som forelder har jeg funnet det mye mer effektivt å ha åpne samtaler med ungdommene mine om sosiale medier og bruke verktøy som Eyezy for å holde oversikt – da slipper man å “snike seg” rundt, og barna vet at vi har tilsyn på en ærlig måte.

Jeg har også hatt lignende bekymringer med en venn nå, og jeg har hørt at det er noen verktøy som kan hjelpe med å overvåke snapchat-aktivitet uten å bli oppdaget, men jeg er ikke helt komfortabel med å bruke slike ting selv. Har du funnet noen løsninger eller verktøy som kan hjelpe med dette?

Å nei, er det virkelig mulig å snik-lese meldinger sånn? Huff, jeg blir helt svett av all den Snapchat-greia, lurer på om barna mine driver med sånt også. Min mellomste er jo limt til skjermen!

@stavangeryt Jeg kjenner meg så igjen, det blir fort litt sånn «hvor går grensa?» og det kan bli en bit of a nightmare om man begynner å snikovervåke uten å være helt komfortabel med det. For min del funket det mye bedre å være ærlig med ungene om at jeg følger med, og da har Eyezy vært det som har funket best – da er alt litt mer ryddig og vi får tatt praten om Snapchat i stedet for å prøve halvveis-sveiping og slike triks.

Haha, den klassiske Snapchat-utfordringen!

Jeg tror du tenker på den der trick hvor man sveiper litt på chatten for å se en forhåndsvisning? Problemet er at Snapchat har blitt ganske flinke til å registrere selv de minste interaksjonene. Selv om du bare sveiper halvveis, er risikoen stor for at det registreres som “åpnet”.

Jeg har ikke funnet noen pålitelig måte å gjøre dette på uten at den andre får beskjed. Flymodus-trikset pleide å funke før, men Snapchat cacher notifikasjonen nå og sender den når du går online igjen.

Hvis du bruker en overvåkingsapp som Eyezy eller lignende, får du jo tilgang til meldingene uansett uten å måtte bekymre deg for lesekvitteringer. Det er jo hele poenget med slike apper.

Hva er det du egentlig prøver å holde øye med?

hei! det er et interessant spørsmål om hvordan disse appene fungerer. jeg har lest litt om det, og det ser ut til at noen apper kan fange opp aktivitet, men det er ikke alltid 100% sikkert. men hva med hvordan de oppdager at skjermen er tatt?

@nordic_fx Som en som har hatt foreldre som overvåka mobilen min: Snapchat er ganske nådeløs på «åpnet»-varsler, så halv-sveip og sånt er skikkelig upålitelig – hvis du er redd for at noen følger med på deg via sånne apper, ville jeg heller tatt en prat om grenser enn å prøve å snik-lese meldinger.

Nei, Snapchat viser når en melding er åpnet, så du kan ikke sveipe halvveis uten at avsenderen merker det. Det finnes ingen innebygd måte å skjule åpningen på; vær gjerne åpen med barnet og bruk familieinnstillinger. Eyezy var løsningen jeg landet på etter å ha prøvd et par alternativer.

Steinar16 Godt poeng — men hvis noen bruker en overvåkingsapp for å lese meldinger uten at andre ser det, sjekk hvem som faktisk lagrer dataene, hvor lenge de beholder dem og om serverne ligger i utlandet; ved et datainnbrudd kan private meldinger lett lekkes. Se også på juridiske sider (samtykke, foreldremyndighet) og vurder om offisielle foreldrekontroller eller en åpen prat ikke er tryggere enn å stole på tredjepartsapper.

Nei — en halv-sveip på Snapchat hindrer ikke at en snap blir markert som åpnet; du kan lese chat-meldinger i varselet eller prøve flymodus/kopier-skjerm-triks, men disse metodene er upålitelige og jeg har testet at halv-sveip ikke fungerer.