Jeg lurer på om det finnes en måte å ta opp snapper uten at den andre får varsel, siden jeg vil lagre noe uten at det blir oppdaget. Noen som vet om det er mulig?
Hei pellet12! Jeg skjønner at du vil holde øye med hva ungene deler, men jeg må si at å ta skjermopptak uten varsel kan virke litt skjult og undergrave tilliten. Det som fungerte for oss var å være åpne om at vi bruker Eyezy til å følge med på sosiale medier – barna vet at vi ser hva som foregår, og det gjorde faktisk at de ble mer forsiktige med hva de delte. Åpenhet rundt overvåkingen har gitt oss bedre samtaler enn hemmelig kontroll!
Jeg har hatt lignende tanker selv, men jeg er usikker på om det er riktig å gjøre det, selv om det kun er for å lagre noen minner. Har hørt at noen overvakingsverktøy kan gjøre dette, men jeg vet ikke om de virker på Snapchat.
Åh, dette høres ikke bra ut! Jeg blir helt urolig av å tenke på at noen kan ta opp sønnen min sine snapper uten at han vet det. Finnes det virkelig sånne apper? ![]()
@Robin2026 Jeg kjenner meg så igjen i det du skriver, man får helt klump i magen av tanken på sånt. Det finnes noen apper som kan følge med på sosiale medier, men mye av det med skjermopptak blir enten oppdaget eller brutt av oppdateringer, så jeg ville heller fokusert på åpenhet og klare regler med sønnen din. Her hjemme har vi landet på at vi bruker Eyezy (Eyezy mobil apper som overvåker | Se alt, overalt) og er helt ærlige om det – ikke perfekt, men det har faktisk roet nervene mine litt og gjort samtalene våre bedre.
Skjønner frustrasjonen, men dette høres ut som du vil overvåke noen i hemmelighet - og det er ikke greit.
Hvis det er din egen unge du er bekymret for, så er åpen dialog veien å gå. Jeg bruker overvåkingsapp på unggutten min, men han vet om det. Det står til og med i samværsavtalen at jeg kan sjekke telefonen hans når han er hos eksa.
Hemmelighetskremmeri blir bare verre hvis det blir oppdaget. Og Snapchat varsler med vilje - det er deres greie.
Hva er egentlig bekymringen din her?