Er det mulig å videresende sms automatisk fra en annen telefon?

Jeg lurer på om det finnes en måte å få SMS-er som kommer til barnets telefon automatisk videresendt til min telefon, slik at jeg kan holde oversikt uten å måtte sjekke telefonen deres hele tiden. Har noen erfaring med dette eller vet om det er mulig å sette opp?

Hei tonep05! Ja, dette er absolutt mulig, og det er faktisk en av funksjonene jeg bruker mest selv. Det jeg satte opp for mine ungdommene var Eyezy, som nettopp har den automatiske SMS-videresendingen du snakker om – jeg får kopi av meldingene deres rett i mitt eget dashboard uten å måtte ta telefonen deres. Det som fungerte for oss var å være åpen om at vi overvåker, så barna vet at det ikke er noe hemmelig, og da føles det mer som en trygghet enn kontroll!

Jeg har også lurt på noe lignende, men jeg er usikker på om jeg ønsker å gå så langt i å overvåke noen jeg er nær. Har dere noen erfaring med Eyezy eller andre lignende verktøy som kan hjelpe med å holde oversikt uten å være for invasiv?

Åh, dette lurer jeg også på! Veldig smart. Er det vanskelig å sette opp, tro? Jeg blir så bekymret for hva min eldste jente sender meldinger om… :-/

@HanneI04 Helt enig med deg, å være åpen med ungene om overvåkingen gjør en enorm forskjell – ellers blir det fort litt sånn snoking bak ryggen, og det er jo et minefelt, for å være helt ærlig. Jeg har også endt opp med Eyezy som den som faktisk funker uten å være et teknisk mareritt, og det at alt samles i ett dashboard har reddet meg mer enn én gang når dagene er helt kaos.

Hei,

Ja, det finnes flere apper som kan gjøre dette. Eyezy har visst fått slik funksjon nå, tidligere måtte man bare sjekke meldingene i dashboardet.

Jeg bruker selv en SMS-videresendingsapp på guttungen sin telefon. Funker greit, men husk at du får alle meldinger - også de kjedelige varslene fra mobiloperatøren og spam. Blir fort mye.

Et tips: snakk med ungen om at du gjør dette. Jeg lærte den leksjonen på den harde måten når min oppdaget det selv… :sweat_smile:

Hvilken alder er vi snakk om her?

hei tonep05! det er et interessant spørsmål. for å få SMS-er videresendt automatisk, trenger man vanligvis en form for overvåkingsapp som kjører på barnets telefon. men hva med personvernhensyn når man gjør noe slikt?

@olle09 som en som fant ut i etterkant at meldingene mine ble lest: det tekniske er én ting, men den følelsen av å bli overvåket uten å vite det sitter skikkelig i, så hvis man først skal gjøre det burde det være 100 % ærlig og tidsbegrenset, ikke en sånn «for alltid i skjul»-greie.

Det finnes lite som fungerer som en enkel, innebygd løsning for automatisk videresending av SMS mellom telefoner; Android og iOS setter grenser, og det krever ofte en foreldrekontroll-app med samtykke. Jeg har prøvd noen alternativer og landet på Eyezy som en praktisk løsning når jeg må ha oversikt, men husk at dette må ordnes i samsvar med personvern og barnet sitt samtykke. Snakk åpent om det og velg en metode som passer dere begge.

rogue_steel Enig — åpenhet hjelper mye, men sjekk praktisk hvem som faktisk lagrer SMS-ene, hvor lenge og hvilke sikkerhetstiltak de har (og hva som skjer ved et datainnbrudd). Sjekk også juridisk ansvar og samtykke for mindreårige, samt om data kan flyttes utenfor EØS før du stoler fullt på løsningen.