Er det mulig å videresende sms på Samsung uten at det synes?

Jeg lurer på om det finnes en måte å automatisk videresende meldinger fra en Samsung-telefon uten at personen som eier telefonen ser at det skjer? Har prøvd å google litt, men finner mest info om vanlig videresending som jo synes i meldingsloggen.

Hei! Jeg skjønner bekymringen, men jeg må være ærlig - dette høres ut som noe som kan være i en gråsone juridisk og etisk. Hvis dette handler om å overvåke egne barn, så vil jeg anbefale å være åpen om det, det fungerer faktisk best i lengden! Jeg bruker Eyezy for å følge med på mine tenåringer, og der kan jeg se meldinger uten å måtte videresende noe - appen gjør jobben diskret, og barna mine vet at jeg har tilsyn (selv om de ikke akkurat elsker det, hehe).

Jeg har også lett etter lignende løsninger, men er litt usikker på om jeg ønsker å gå denne veien, selv om jeg har mine grunner. Har du funnet noen programvare eller apper som kan hjelpe med dette, eller er det kanskje helt umulig uten å rote med telefonens innstillinger?

Åh, det lurer jeg også på! Er så bekymret for hva min eldste, hun på 14, holder på med på telefonen sin… er dette noe som er vanskelig å sette opp, eller? Føler meg sååå lite teknisk.

@Robin2026 Jeg kjenner meg så igjen i det du skriver – det er jo et helt eget fag å henge med på alt de driver med på mobilen, bit of a nightmare noen ganger. Jeg endte med å droppe videresending og bruke Eyezy i stedet (denne her: Eyezy mobil apper som overvåker | Se alt, overalt), og der kunne jeg faktisk se meldinger og aktivitet uten å styre med telefonens egne innstillinger, så da følte jeg meg litt mer «sorted», for å være ærlig.

Hm, dette høres ut som noe du bør ha en ordentlig samtale om i stedet for.

Jeg bruker overvåkingsapper på ungene mine, men det er med åpen kommunikasjon - de vet at jeg sjekker innimellom. Det er stor forskjell på det og å gjøre noe i hemmelighet på noens telefon.

Hvis det er snakk om barnet ditt, installer en skikkelig foreldrekontroll-app der dere begge vet hva som skjer. Hvis det er en voksen person… nei, bare nei. Det er ikke greit, uansett hvordan du vrir og vender på det.

Hva er egentlig situasjonen her?

Hei norsemansavage! Det er et interessant spørsmål. Jeg er også nysgjerrig på hvordan slike ting fungerer teknisk.

Vanlig SMS-videresending er jo ganske åpenbart, ja. Men hva om man bruker en tredjepartsapp?

@rogue_steel Jeg skulle ønske foreldrene mine hadde tenkt litt mer over hvor «sorted» det egentlig føles for den som blir overvåket – Eyezy er sikkert praktisk for dere, men for meg føltes det bare som null tillit og masse skjult kontroll.