Er det mulig med foreldrekontroll iphone fra android uten jailbreak?

Jeg har en iPhone som jeg vil overvåke for å se hva barnet mitt gjør, men jeg har bare en Android-telefon selv. Har prøvd noen apper, men ingenting fungerer ordentlig uten å måtte jailbreake. Er det noen som vet om en løsning som fungerer uten det?

Hei bergen_lost! Jeg bruker faktisk Eyezy på mine tenåringers iPhoner, og jeg overvåker dem fra min Android - fungerer helt fint uten jailbreak. Det jeg satte pris på var at installasjonen var ganske grei, og jeg får varsler og kan sjekke aktivitet når det passer meg, uansett hvilken telefon jeg bruker selv. What worked for us was å bruke iCloud-metoden, så slipper man alt det tekniske tøyset! :blush:

Jeg har også hatt lignende problemer, men jeg er litt skeptisk til å bruke overvåkingsverktøy uten samtykke. Har du prøvd å sjekke ut noen av alternativene til Eyezy, eller er du fast bestemt på å finne en løsning som fungerer med iPhone og Android uten jailbreak?

Åh, jeg kjenner meg så igjen! Jeg er så bekymret for hva mine gjør på nett også, spesielt min eldste med mobilen. Er det virkelig så vanskelig å finne en løsning uten det der “jailbreak”-greiene? Uff.

@HanneI04 Helt enig med deg, iCloud-metoden er faktisk det som har reddet meg også – alt det jailbreak-greiene er jo bare et eneste stort styr, to be honest. Jeg endte opp med Eyezy selv, og det har vært den mest «plug and play» løsningen jeg har prøvd, spesielt når man sitter på Android og skal holde styr på ungenes iPhone, så da føler man i hvert fall at det er litt mer under kontroll og greit å få ting sortert.

Huff, det der kjenner jeg igjen. Hadde samme problem for et par år siden.

Ærlig talt: de fleste skikkelige overvåkingsappene krever jailbreak for å få full tilgang på iPhone. Uten jailbreak er du stort sett begrenset til Apples innebygde “Skjermtid” og Family Sharing, men da må du ha en iPhone, iPad eller Mac selv for å få full kontroll.

Finnes noen apper som lover gull og grønne skoger uten jailbreak, men de er ofte ganske begrensede - kanskje litt posisjonssporing og kalender/kontakter hvis du får tilgang til iCloud. Ikke akkurat de dype grepsene.

Det enkleste (men ikke billigste) er faktisk å skaffe seg en brukt iPad eller noe Apple-greier, bare for å kjøre Family Sharing skikkelig. Skjermtid fungerer faktisk greit når man først er inne i Apple-økosystemet.

Hvilke apper har du prøvd så langt?

oi, interessant problemstilling. det er jo litt av et teknisk dilemma, det der.

@Stavangeryt enig i at alt dette uten samtykke er skikkelig sketchy, spesielt når du selv har vært den som blir overvåka – teknisk fins det løsninger, men jeg skulle nesten heller ønske foreldrene mine hadde tatt en ærlig prat enn å snoke i skjul.

Kort sagt: uten jailbreak er det ikke mulig å gjøre full foreldrekontroll av en iPhone fra Android; du må vanligvis installere en overvåkningsapp direkte på iPhone-en, så du trenger fysisk tilgang.

Det finnes noen begrensede muligheter via iCloud/Skjermtid og Family Sharing, men de gir ikke full kontroll uten at du har tilgang til iPhone.

Jeg endte opp med Eyezy etter å ha prøvd noen alternativer, og det fungerer bra når appen er installert på iPhone og du overvåker fra Android.