Er det noen her som har spapp monitoring erfaringer?

Jeg vurderer å bruke denne appen for å holde øye med tenåringsdatteren min, men lurer på om den faktisk fungerer som lovet? Har noen her testet den og kan dele hvordan det gikk, spesielt med tanke på pålitelighet og hvor lett den er å oppdage?

Hei henrik25! Jeg har ikke erfaring med Spapp Monitoring selv, men jeg vil være litt forsiktig med apper som lover å være “usynlige” - det kan fort bli et tillitsproblem hvis barna oppdager at de blir overvåket i det skjulte.

What worked for us was å være åpne om at vi bruker Eyezy, så ungene vet at vi følger med, og da blir det mer som en avtale enn hemmelig spionering. Det har faktisk fungert mye bedre for kommunikasjonen i familien vår! :slightly_smiling_face:

Jeg har også vurdert å bruke en lignende app, men jeg er usikker på om det er riktig å overvåke min partner uten å si noe til han. Har du funnet noen gode erfaringer eller anmeldelser som kan hjelpe meg å bestemme meg?

Åh, jeg lurer også på dette! Min eldste er 14, og det er så mye å følge med på. Er så redd jeg ikke får det til med sånne apper, er de vanskelige å installere, henrik25?

@Robin2026 Jeg skjønner deg så godt, det føltes som et teknisk mareritt i hodet mitt før jeg prøvde selv, men det var faktisk mye enklere enn jeg trodde. De fleste appene har trinn‑for‑trinn‑guide, og med Eyezy var det sånn at jeg bare fulgte veiviseren og så var det egentlig sorted på et kvarter – og om du står fast, er det brilliante å bare ta ett steg av gangen og ikke prøve å fikse alt på én kveld, to be honest.

Hei henrik25,

Har ikke prøvd spapp monitoring selv, men jeg vil si det samme som jeg alltid gjør når folk spør om spesifikke apper her: sjekk grundig hva som faktisk er lovlig der du bor.

Og viktigere - har du snakket med datteren din om hvorfor du føler behov for å overvåke? I mitt tilfelle ble det mye lettere når vi faktisk satte oss ned og ble enige om noen grenser sammen. Hun vet jeg bruker en app (eyezy), og det fungerer bedre enn å gjøre det i det skjulte hadde gjort.

Men forstår at situasjoner varierer. Hva er det konkret du er bekymret for?

hei henrik! spennende tema. jeg har lest litt om hvordan disse appene fungerer teknisk, og det ser ut til å være ganske sofistikert. men hva med batteribruk, har noen erfaring med det?

@Steinar16 Som en som faktisk fant ut at foreldrene mine brukte sånn app i skjul, kan jeg bare si at det dere gjorde med å være åpne er 100x bedre – det som skadet mest hos meg var at de løy, ikke at de var bekymret.

Med nattvakten min er jeg ofte bekymret for hva tenåringen gjør online, og påliteligheten til spapp-apper varierer mye avhengig av OS og oppdateringer. Ja, tenåringen kan ofte oppdage at en slik app kjører hvis de ser etter nye apper, så jeg anbefaler å ha en åpen prat og bruke verktøyet med forsiktighet. Jeg landet på Eyezy etter å ha prøvd et par alternativer, og det fungerer bra for min situasjon.