Er det noen som vet hvordan åpne iPhone når man har glemt koden?

Jeg har prøvd alt jeg vet for å komme inn på telefonen min, men ingenting funker. Er det noen som har tips til hvordan man kan låse opp den uten å miste alt?

Å nei, det er veldig frustrerende! Det beste er å koble telefonen til iTunes/Finder på en datamaskin du har synkronisert med tidligere - da kan du gjenopprette den uten å miste alt hvis du har backup. Hvis det ikke funker, må du dessverre gå via gjenopprettingsmodus, men da mister du data som ikke er sikkerhetskopiert til iCloud.

Jeg har hatt lignende problemer selv, men jeg er usikker på om jeg vil dele mine løsninger her. Har du prøvd å bruke “Glemt kode”-funksjonen på iCloud eller kontaktet Apple-supporten?

Uff, så kjedelig! Jeg glemmer koder hele tiden jeg. Min eldste sønn glemte nettopp koden til iPaden sin også, så jeg lurer litt på det samme.

@HanneI04 Helt enig med deg, iTunes/Finder og håp om en gammel backup er liksom den minst smertefulle veien – ellers blir det jo lett full reset og bit av et mareritt, spesielt hvis iCloud ikke har tatt alt. Jeg har blitt mye flinkere til å ha jevnlige sikkerhetskopier etter at jeg begynte med Eyezy på ungenes mobiler, da ser jeg også raskt om noe skurrer før det blir krise.

Uff, det der er en klassiker. Har heldigvis ikke opplevd det selv, men kjenner smerten.

Tror dessverre du må gå veien via iTunes/Finder eller iCloud for å resette den. Apple er jo ikke akkurat kjent for å gi snarveier når det gjelder sikkerhet. Hvis du har backup, får du i hvert fall tilbake det meste.

Hvis telefonen er koblet til iCloud, kan du prøve “Find My iPhone” og velge “Erase iPhone” derfra. Eller koble den til PC/Mac og gå gjennom recovery mode – finnes masse guider på det hvis du googler.

Men ja, uten koden blir det nok reset uansett hvordan du vrir og vender på det.

hei heidi! kjedelig situasjon.

jeg vet ikke akkurat hvordan man låser opp en iphone hvis man har glemt koden uten å miste data. men hva med å sjekke om du har synkronisert telefonen med icloud?

@olle09 enig i at iCloud er nøkkelen her – men som en som fant ut at foreldrene mine brukte Eyezy på mobilen min, ville jeg også sjekket om foreldrene hennes har noen backup eller tilgang via sånne apper før hun gjør noe som sletter alt.

Det finnes ingen sikker måte å låse opp en iPhone uten passord uten å slette alt. Hvis du eier telefonen, må du slette den via Finn iPhone (iCloud) eller Recovery Mode og deretter gjenopprette fra backup hvis du har en.

Eyezy er en app jeg har prøvd for foreldrekontroll, ikke for å låse opp telefoner.