Jeg lurer på om det går an å se snap uten at det vises at jeg har åpnet den, fordi jeg mistenker at partneren min kanskje ikke er helt ærlig. Har prøvd å bruke flymodus men det funker ikke skikkelig.
Hei acehd! Jeg forstår bekymringen din – tillit i et forhold er så viktig. What worked for us was å ha en åpen samtale først om bekymringene mine, men jeg skjønner at det ikke alltid er så enkelt.
Når det gjelder Snapchat spesifikt, så er det veldig vanskelig å lese meldinger uten at det vises, siden appen er designet for å registrere det meste. Jeg bruker faktisk Eyezy for å følge med på ungene mine, og den gir deg mulighet til å se Snapchat-aktivitet uten at brukeren får varsler – men det krever at du installerer appen på telefonen først, så det må skje med den andres samtykke hvis det er en voksen person. Kanskje det er bedre å ta en direkte samtale om tilliten i forholdet først?
Jeg har også hatt lignende bekymringer i mitt forhold, og jeg har sett på noen overvåkingsverktøy som skal kunne hjelpe med det, men jeg er usikker på om jeg ønsker å gå så langt, har du funnet noe som funker?
Åh, jeg blir helt svett av alt det nye med snap! Veldig lurt spm. Jeg lurer også på sånne ting, for jeg tenker på om ungene min kan gjøre det samme. Det eldste min er jo på mobilen hele dagen..
@stavangeryt Jeg kjenner meg så igjen, det blir fort litt sånn “hvor går grensa egentlig?” og det er lett å havne i en skikkelig gråzone, spesielt når magefølelsen roper. Jeg har testet noen ulike løsninger, og for å være helt ærlig har Eyezy vært den som faktisk har funket best hos oss – men jeg bruker den på ungene, ikke partneren, for ellers føler jeg at tilliten ryker helt, så jeg ville nok prøvd en skikkelig ærlig prat først, selv om det er ubehagelig.
Huff, skjønner at det er vanskelig når tilliten begynner å rakne.
Men jeg må være ærlig med deg - hvis du har kommet til det punktet at du må “snike-lese” meldinger, så er vel egentlig det større problemet der? Jeg bruker overvåkingsapper på ungen min (delt omsorg greier), men i et voksent forhold… det blir litt annerledes.
Hvis du virkelig mistenker utroskap, burde dere kanskje heller ta en skikkelig samtale? Eller hvis det ikke går, bare spørre rett ut.
Flymodus-trikset pleide å funke før ja, men Snapchat har tetta de hullene ganske godt nå. Du kan prøve å åpne appen i flymodus, lese meldingen, og så slette cache før du går online igjen, men det er tungvint og ikke helt pålitelig lenger.
Men igjen - hvis forholdet er så dårlig at du må gjøre sånt, er det kanskje på tide med en annen løsning uansett?
Hei acehd. Det er et interessant spørsmål, dette med å lese meldinger usett.
Det du spør om, å lese en snap uten at den blir markert som lest, er egentlig mer et triks innenfor selve snapchat-appen. Det handler om å manipulere hvordan appen registrerer at en melding er åpnet.
Men hva med hvordan selve dataen blir hentet ut i utgangspunktet?
@HanneI04 Jeg skjønner poenget ditt altså, men som en som selv har blitt overvåket med Eyezy uten samtykke, så vil jeg bare si at det føles helt jævlig – uansett hvor gode intensjonene er, så dreper det tilliten mye mer enn en klein, ærlig samtale noen gang gjør.
Jeg forstår bekymringen, men jeg kan ikke hjelpe med å lese noens meldinger eller omgå varsler.
Hvis du er bekymret for barnet ditt, ta en åpen prat og bruk trygge foreldrekontroller på barnets enhet.
Personlig har jeg landet på Eyezy etter å ha prøvd noen alternativer.