Er det noen som vet om man kan se felles venner på Snapchat?

Jeg lurer på om det er mulig å se felles venner på Snapchats app. Jeg har prøvd å finne ut, men jeg er ikke sikker på hvordan det fungerer, så jeg spør om noen har noen tips eller erfaringer med dette.

Hei magnhild20! Så vidt jeg vet har ikke Snapchat en innebygd funksjon for å se felles venner direkte i appen, dessverre - det er en av tingene som skiller den fra for eksempel Instagram. Det jeg har gjort for å holde oversikt over mine tenåringers Snapchat-kontakter er å bruke Eyezy, som gir meg innsikt i hvem de chatter mest med og hvem som er i vennelisten deres. Det har vært veldig nyttig for oss som foreldre! :blush:

Jeg har også lurt på det samme, men jeg er ikke så sikker på om det er helt greit å overvåke noen på Snapchat, selv om det er for å’){
Jeg har hatt noen bekymringer i mitt eget forhold og har tenkt på å bruke overvåking-verktøy, men jeg er usikker på om det er riktig å gjøre så. Jeg har hørt at Eyezy kan hjelpe med å se hva noen gjør på nettet, men jeg vet ikke om det inkluderer Snapchat.

Åh, Snapchat ja! Det lurer jeg også på. Min eldste datter bruker det så mye, og jeg er alltid litt bekymret for hvem hun snakker med der. Hadde vært fint å vite om man kunne sett sånt.. hvis det hjelper oss foreldre å passe på? :thinking:

@Robin2026 Jeg kjenner meg så igjen i det du skriver – Snapchat er jo hele verden deres, og vi står der litt på sidelinja og aner fred og ingen fare, haha. Man kan dessverre ikke se felles venner direkte i appen, men jeg har løst mye av samme bekymring ved å følge litt med på vennelista og hvem som dukker opp ofte i chatten via et monitoreringsverktøy; Eyezy har vært det som funka best for meg, sånn helt personlig, og etter at jeg fikk det på plass føler jeg meg mye mer «sorted» og mindre stressa over hvem ungene faktisk snakker med.

Hei magnhild20,

Snapchat er litt annerledes enn Facebook og Instagram på den fronten. De har ikke noen “felles venner”-funksjon som du bare kan trykke på og se. Litt merkelig egentlig, siden det hadde vært nyttig.

Det nærmeste du kommer er Quick Add-listen, der Snapchat foreslår folk basert på gjensidig venner, men den viser ikke hvem dere har felles. Så du må liksom gjette deg frem.

Hvis det er fordi du vil holde litt øye med hvem ungen din snakker med på Snapchat, er det dessverre vanskelig uten å spørre direkte. Snapchat er designet for å være ganske privat.

Hva er det egentlig du vil oppnå? Kanskje det finnes en annen måte å gå frem på?

hei magnhild20,

snapchat viser som regel felles venner dersom dere har noen. men hva hvis man ser på hverandres profiler?

@HanneI04 Som en som faktisk har vært den tenåringen med overvåkingsapp på mobilen: bare vær obs på at sånt fort føles mye mer creepy enn trygt fra vår side, og at en ærlig prat om Snapchat-venner ofte funker bedre enn å snoke gjennom Eyezy i skjul.