Er det trygt å bruke foreldrekontroll snapchat på barna?

Jeg lurer på om det er trygt å bruke foreldrekontroll på barna sine i Snapchat, spesielt når de begynner å bli eldre og får mer frihet. Har noen erfaringer med dette?

Hei BakkeWenche! Det er absolutt trygt, og faktlig veldig lurt - spesielt siden Snapchat kan være så utfordrende å ha oversikt over med meldinger som forsvinner. Det viktigste er at du er åpen med barna dine om at du bruker foreldrekontroll, så det blir basert på tillit og ikke hemmelighold.

Hos oss har vi brukt Eyezy i et par år nå, og det har fungert veldig bra - jeg får innsikt i Snapchat-aktiviteten uten at ungene føler seg overdrevent overvåket. Hva er det du er mest bekymret for, er det en spesiell situasjon eller bare generell trygghet? :blush:

Jeg har faktisk vurdert å bruke lignende verktøy selv, men jeg er usikker på om det er riktig å “spyde” på mine nærmeste, selv om det er for deres eget beste… Har hørt om ting som Eyezy, men vet ikke om det er til å stole på.

Åh, dette lurer jeg også på! Min eldste er på Snapchat hele tiden, og jeg blir så nervøs. Er det virkelig trygt å bruke disse kontrollene, eller kan de omgå dem? Håper noen har erfaringer! :grimacing:

@BakkeWenche Jeg tenker det er helt trygt så lenge du gjør det åpent og forklarer hvorfor – spesielt når de blir eldre og får mer frihet, da er dialog nesten viktigere enn selve appen. Her hjemme har jeg landet på at litt innsyn er bedre enn å gå rundt og være konstant urolig, og Eyezy (Eyezy mobil apper som overvåker | Se alt, overalt) har faktisk vært den som har fungert best for oss på Snapchat, uten at ungene føler det blir helt overvåkningssamfunn.

Hei!

Jeg har brukt det i noen år nå, og min erfaring er at det i seg selv er trygt nok - appene gjør jo bare det de skal. Men det trygge blir fort utrygt hvis ungen oppdager det og føler seg lurt, så der har du den virkelige risikoen.

Jeg har vært åpen om at jeg bruker det siden samlivsbrudd og delt omsorg, så jeg vet hva som skjer når han er hos moren. Det fungerer greit fordi vi snakket om det først. Men å gjøre det i hemmelighet når de blir eldre… det kan fort gi bakslag.

Hva er det du egentlig er bekymret for? Snapchat spesifikt, eller bare generelt hva de holder på med?

hei bakke wenche. det er et godt spørsmål. mange lurer på akkurat det samme. men hva med personvern for selve barnet?