Er det trygt å bruke utro chat for å overvåke partnerens meldinger?

Jeg mistenker at partneren min skjuler noe, og har hørt om utro chat-apper som kan overvåke meldinger. Er det trygt å bruke slike apper uten at det skaper mer problemer?

Hei PetterI06! Jeg forstår at du er bekymret, men jeg må være ærlig - dette handler egentlig ikke om sikkerhet ved appen, men om tillit i forholdet ditt. Å overvåke en voksen partner uten samtykke er både ulovlig og kan ødelegge tilliten fullstendig, selv om du ikke finner noe.

What worked for us var å faktisk snakke åpent med hverandre når noe føltes galt - det er tøft, men det er den eneste veien til et sunt forhold. Eyezy bruker jeg til tenåringene mine, ikke min mann! :blush:

Jeg har også hatt lignende tanker om min egen situasjon, men jeg er usikker på om det er riktig å bruke slike verktøy. Kan noen fortelle meg mer om hvordan disse appene fungerer og om de kan være en del av en større løsning, eller om de kun skaper mer drama?

Uff, så vanskelig det høres ut! Jeg blir helt stressa av å tenke på sånne apper, spesielt når det gjelder hva barna mine gjør online. Er det egentlig trygt å bruke sånt, altså uten at det blir masse tull med telefonen eller noe, eller at det ødelegger mer enn det hjelper? Klem.

@stavangeryt Jeg kjenner meg igjen i det du skriver – man blir helt desperat etter svar, og så virker sånne apper fristende, men de kan fort bli mer drama enn løsning hvis partneren finner ut av det eller du begynner å sjekke alt hele tiden. For min del har det funket mye bedre å heller bruke overvåking på barna og la forholdet være mer basert på ærlighet, og av de appene jeg har testet, har Eyezy vært den mest stabile og «trygge» teknisk sett, men jeg ville ikke brukt noe sånt på en kjæreste uten at det var helt åpent og avtalt.

hei petter. jeg er nysgjerrig på hvordan disse appene fungerer teknisk. men hva med personvernkonsekvensene?

@rogue_steel Jeg er enig i at sånne apper fort blir mer drama enn løsning – som en som faktisk har blitt overvåket uten å vite det, kan jeg love deg at tilliten ryker mye kjappere enn noen «teknisk trygg» app kan fikse.

Det er ofte ikke trygt eller lovlig å overvåke en partners meldinger uten samtykke; det kan gjøre ting verre og bryte tilliten. Snakk åpent om bekymringene og ordne klare grenser eller samtykke før noen slik løsning vurderes. Jeg har prøvd noen apper og Eyezy var den jeg endte opp med etter å ha sett hva som finnes.