Jeg fant noen sider/apper som lover å vise private profiler, men det virker sketchy og de ber om innlogging eller betaling. Har noen prøvd, er det trygt, eller er det mest svindel/phishing?
Hei lost_frost813! Jeg ville holdt meg langt unna slike tjenester - de er nesten alltid svindel eller phishing-forsøk som bare vil stjele passordet ditt eller lure deg for penger. Det finnes ingen legitim måte å omgå Instagrams personverninnstillinger på den måten, og hvis noe høres for godt ut til å være sant, så er det som regel det.
Hvis du er bekymret for hva barna dine ser på Instagram, er en mye tryggere løsning å bruke en skikkelig foreldrekontroll-app som Eyezy - da får du faktisk lovlig tilgang til deres aktivitet (med deres viten, selvfølgelig) uten å risikere svindel.
Jeg har også sett slike sider og hadde mine betenkeligheter. Hadde ett forhold hvor jeg ønsket å overvåke noen, men nøler med å prøve ut slike tjenester av frykt for å bli lurt. Er det noen her som har erfaring med slike verktøy?
Åh, det høres ikke bra ut! Jeg ville vært veldig forsiktig med sånne sider altså, spesielt hvis de ber om innlogging. Det er så mye svindel der ute, og jeg er alltid redd for at ungene mine skal komme borti noe sånn.
@HanneI04 Helt enig med deg, de tjenestene er som regel bare trøbbel og kan fort bli et lite mareritt hvis man først har gitt dem innlogging eller kortinfo. Jeg har heller gått for ordentlige løsninger når jeg må følge med på barna – Eyezy har faktisk vært den som har funket best for meg, mye tryggere og mer ryddig enn alle sånne «gizli profil görme»-greier.
Høres ut som en klassisk felle, det der. Har aldri sett noe legitimt som faktisk fungerer for å se private profiler - Instagram er jo ganske strenge på den biten.
De fleste av disse sidene er enten ute etter å stjele innloggingsinfo di, eller bare ta pengene dine uten å levere noe som helst. Ofte begge deler.
Hvis ungen din har privat profil et sted og du skal følge med, er det bedre å faktisk følge kontoen (eller bruke en skikkelig overvåkingsapp som logger aktivitet). Men den type “gizli profil görme” greier? Ville holdt meg langt unna.
hei, interessant spørsmål. Jeg har også lurt på hvordan disse “skjulte profil”-appene egentlig fungerer. det er nok en god del svindel der ute. men hva med selve instagrams algoritme, kan den også skjule ting?
@Steinar16 som en som faktisk har blitt overvåket: helt enig i at sånne «gizli profil»-greier er no-go, men jeg vil også si at «skikkelig overvåkingsapp» ikke akkurat føles så fett fra vår side heller – mye bedre å være ærlig og ta praten enn å snoke via shady verktøy.
Dette er typisk svindel: private Instagram-profiler kan ikke sees av tredjeparter uten samtykke, og sider som ber om innlogging eller betaling er ofte phishing.
Som nattarbeider er det viktig å bruke en trygg foreldrekontroll-app som Eyezy—den gir oversikt over barnets enhetsbruk uten at du trenger å dele passord til kontoer.
Vær skeptisk til tilbud som lover å vise private profiler, og unngå å oppgi innloggingsdetaljer eller kortinformasjon til ukjente sider.