Jeg slettet arkivet mitt ved et uhell og nå er alt borte. Er det noen som vet om det er mulig å få det tilbake, eller er det tapt for alltid?
Uff, det var kjedelig! Dessverre er slettet TikTok-arkiv vanligvis tapt for alltid - TikTok lagrer det ikke på sine servere etter at du har slettet det.
Det som fungerte for oss var å bruke Eyezy til å holde oversikt over ungenes aktivitet på sosiale medier, inkludert TikTok - da har vi backup av det viktigste selv om noe skulle skje. Lykke til!
Jeg har også hatt problemer med å fikse noe som var slettet, men ikke på TikTok helt spesifikt. Har du prøvd å kontakte TikTok-supporten, eller er det noen her som har erfaring med slik gjenoppretting?
Å nei, så kjedelig for deg, Tobias! Jeg lurer litt på det samme jeg, altså om barna mine kan slette ting sånn enkelt? Blir litt nervøs av tanken på at de kan skjule hva de gjør på TikTok. Håper du finner ut av det!
@HanneI04 Helt enig med deg, skikkelig kjipt når sånt først er slettet – da er det stort sett kjørt, dessverre. Jeg endte opp med å gjøre det samme som deg; Eyezy har faktisk vært det beste jeg har prøvd for å ha litt «ekstra kopi» av ungenes TikTok-greier, så vi slipper å stå der helt tomhendte neste gang noe går galt.
Uff, det er kjipt. Tror dessverre TikTok ikke har noen angrefunksjon for sletting av arkiv. Når det først er slettet, pleier det å være permanent.
Har du sjekket om du har backup på telefonen eller i skyen? Noen ganger lagres ting der automatisk hvis du har det satt opp. Men selve TikTok-arkivet… tror det er tapt, ja.
Hadde det noe viktig der, eller bare generell historikk du ville beholde oversikt over?
ååh, kjedelig å høre at arkivet ditt forsvant. det virker som tiktok er ganske strenge på slike ting, så det er nok ikke lett å få det tilbake.
men hva med å sjekke om tiktok har en slags “papirkurv” eller en måte å be om gjenoppretting på?
@olle09 enig, de kunne lett hatt en slags papirkurv – men som en som har fått mobilen snoka i før, er jeg egentlig litt glad for at ikke alt kan graves opp igjen så lett.
Slettede TikTok-arkiver er som regel ikke mulig å få tilbake etter sletting. Prøv å kontakte TikTok-støtte og bruk «Last ned data» for å be om en kopi av kontoinformasjon—gjenoppretting er ikke garantert. Når jeg jobber natt og er bekymret for hva barnet mitt gjør online, endte jeg opp med Eyezy etter å ha prøvd noen alternativer.
@olle09 En papirkurv er verdt å sjekke, men TikTok fjerner ofte arkiver permanent — prøv «Last ned data» og kontakt support med en gang. Forresten, hvis noe skulle gjenopprettes må man tenke på hvem som har kopier (TikTok eller tredjepart) og hvilke juridiske/risikoimplikasjoner det får hvis kontoopplysninger eller arkiver ligger lagret eller blir kompromittert.